Reklama

AD1A PTAK GARDEN WARSAW EXPO [19.11-19.12.24]

Badanie: pracownicy będą musieli dostosować się do zielonych strategii firm

Badanie: pracownicy będą musieli dostosować się do zielonych strategii firm
pap/jw
30.01.2024, o godz. 12:55
czas czytania: około 3 minut
0

Zielona transformacja będzie miała istotny wpływ na rynek pracy; według szacunków niemal wszystkie kompetencje będą musiały ulec zmianie, by dostosować pracowników do zielonych strategii biznesowych – wynika z badania ManpowerGroup. Jedną z takich kompetencji jest sprzedaż i marketing.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1 Regionalne Leszno [05.11 – 25.11.2024]

Zgodnie z analizą ManpowerGroup “Niedobór talentów” dostosowanie firm do zielonej transformacji będzie wymagało od organizacji niemałych zmian. Jak podkreślono, w największym stopniu na nowo zostaną zdefiniowane umiejętności obszaru zrównoważonego rozwoju i środowiska (56 proc.), a także sprzedaży i marketingu (56 proc.).

Minimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko

Ekspertka rynku pracy w Manpower Polska Agnieszka Adamiec zwróciła uwagę, że obszar zrównoważonego rozwoju i środowiska był dotychczas rozumiany nie tylko jako wpływ organizacji na środowisko, ale głównie jako zaplanowany, korzystny rozwój samej firmy, zgodny z jej długofalowymi celami biznesowymi.

– Obecnie tego typu działania są ukierunkowane na minimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko oraz społeczeństwo, a więc i pracowników, poprzez wdrażanie m.in. strategii work-life balance, a także odpowiedzialnej polityki propracowniczej. Sam rozwój organizacji rozumiany przez pryzmat ESG, to ukierunkowanie zmian organizacji w taki sposób, by ta w perspektywie określonego czasu mogła stać się nie tylko neutralna wobec klimatu, ale miała znacząco pozytywne oddziaływanie na środowisko – na przykład poprzez realizowanie działań proekologicznych i odpowiedzialnych społecznie w ramach polityki ESG – wskazała.

Badanie wykazało, że na kolejnych miejscach obszarów, na który wpływ będzie miała “zielona” strategia firmy będą: logistyka i operacje (55 proc.), a także produkcja (54 proc.).

– Pracownicy muszą zweryfikować działania, zwracać uwagę m.in. na użyte materiały czy poziom emisji odpadów podczas produkcji czy transportu, ale również odpowiedzialnie i etycznie traktować pracowników zaangażowanych we wszystkie etapy powstania produktu. Troska o środowisko przy procesach produkcji to jedno, natomiast odpowiedzialność za pracowników jest tak samo ważna przy tworzeniu wizji produktu jako “przyjaznego” środowisku – wskazała Agnieszka Adamiec.

Umiejętności techniczne

Według ManpowerGroup na piątym miejscu kompetencji, które będą wymagały największych zmian w związku z zieloną transformacją będą umiejętności techniczne (53 proc.).

– W odniesieniu do ról technicznych nie bez znaczenia jest z pewnością rozwój elektromobilności, odnawialnych źródeł energii, transformacji technologicznej i energetycznej wraz z perspektywą budowy elektrowni atomowych w Polsce w nadchodzących latach. Wysoki niedobór kandydatów z umiejętnościami w obszarze obsługi klienta czy logistyki i operacji jest również następstwem cyfryzacji procesów sprzedażowych, rozwoju branży e-commerce, a także przeniesieniem sprzedaży do sieci – wyjaśnił dyrektor Szymon Rudnicki z ManpowerGroup w Polsce.

Kompetencje miękkie

Adamiec dodała, że w ramach zielonych zmian na rynku pracy pracodawcy powinni brać pod uwagę kilka kluczowych kompetencji u potencjalnych kandydatów. Wskazała, że są to m.in.: umiejętność świadomego i rzetelnego analizowania, elastyczność, łatwość zmiany kluczowych odpowiedzialności, co wynika ze zmian w priorytetach organizacji.

– Kompetencje miękkie, jak empatia, świadomość społeczna i ekologiczna, priorytetyzacja celów długofalowych są cechami, które wpisują się także w proces transformacji. Oczywiście w zależności od branży, kompetencje będą nieco się zmieniać, np. w usługach czy marketingu szczególnie cenne będą te miękkie, natomiast w produkcji czy inżynierii pracodawcy będą zwracać uwagę na kwalifikacje techniczne, umożliwiające wprowadzanie niezbędnych innowacji w firmie – zwróciła uwagę ekspertka rynku pracy.

ManpowerGroup, jak wskazuje firma na swojej stronie internetowej, to obecna na rynku globalnym i polskim agencja zatrudnienia z ponad 70-letnim doświadczeniem na arenie międzynarodowej i ponad 20-letnim w Polsce. Agencja ma oddziały w ponad 70 lokalizacjach w kraju.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD1B BDO zamknięcie roku [14.10-22.11.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Aktualności
css.php
Copyright © 2024