GDDKiA zakomunikowała, że po zapoznaniu się z uzasadnieniem wyroku podejmiemy decyzję, co do dalszych działań zmierzających do wyłonienia wykonawców tych dwóch odcinków i podpisania umów.
Odwołania konkurencji
W przetargach na realizację 17-kilometrowego odcinka Piaski-Łopiennik i 19-kilometrowego odcinka Krasnystaw–Izbica wpłynęły łącznie 23 oferty. W przypadku pierwszej inwestycji GDDKiA wybrała wartą 695,5 mln zł ofertę firmy Intercor, a drugiej – ofertę firmy Mostostal Warszawa o wartości 936,6 mln zł.
– Od obu rozstrzygnięć wpłynęły do KIO odwołania firm uczestniczących w postępowaniach przetargowych. 13 lutego odwołania zostały rozpatrzone przez KIO, która nakazała GDDKiA unieważnienie czynności wyboru najkorzystniejszych ofert oraz powtórzenie czynności badania i oceny ofert. W przypadku odcinka Krasnystaw–Izbica orzekła także, że Mostostal Warszawa podlega wykluczeniu z udziału w dalszym postępowaniu – poinformowała GDDKiA.
Kierunek Hrebenne
Budowę drogi ekspresowej S17 między Piaskami a Zamościem podzielono na pięć odcinków, liczących w sumie 65 km.
GDDKiA prowadzi obecnie przetarg na wyłonienie wykonawcy niespełna 10-kilometrowego odcinka Izbica–Zamość Sitaniec. W postępowaniu wybrano najkorzystniejszą ofertę na zaprojektowanie i budowę drogi, która opiewa na 522,2 mln zł. “Przy braku odwołań od rozstrzygnięcia i po zakończeniu kontroli uprzedniej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, zawarcie umowy z wykonawcą planujemy w tym roku” – poinformowano.
Jak podano, niedawno Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Lublinie wydała decyzję środowiskową dla odcinka S17 między Łopiennikiem a Krasnymstawem. W przypadku odcinka Zamość Sitaniec- Zamość Wschód procedura jest w toku.
Droga ekspresowa S17 ma prowadzić do przejścia granicznego z Ukrainą w Hrebennem.
Komentarze (0)