Od 1 stycznia 2025 odpady budowlane i rozbiórkowe będą dzielone na sześć frakcji: drewno, metale, szkło, tworzywa sztuczne, gips, odpady mineralne i materiały ceramiczne oraz kamienie. Inwestorzy będą mogli prowadzić selektywną zbiórkę takich odpadów samodzielnie albo zlecić firmie zewnętrznej i pokryć koszty.
Co istotne, również instalacje muszą być przystosowane do tego, aby rozdzielać odpady budowlano–remontowe na frakcje, oddzielić drewno od gruzu, plastiku czy ceramiki, co oczywiście wymaga zmian m.in. w pozwoleniach i oznacza dodatkowe koszty.
Kierunki zmian przepisów oraz nadchodzące obowiązki z tym związane w kontekście odpadów budowlanych i rozbiórkowych omówimy podczas webinarium
Zmiany w zakresie gospodarki odpadami budowlanymi i rozbiórkowymi.
Aspekty praktyczne i pojawiające się problemy
Jakie zmiany przepisów w zakresie definicji odpadów budowlanych już obowiązują?
Jakie nowe obowiązki czekają nas w związku z zapowiadanymi zmianami w przepisach?
Jak należy poprawnie klasyfikować odpady budowlane?