Bo trudny dostęp do wiat
Paweł Pliszka z Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Poznania potwierdził PAP, że do magistratu docierają informacje o problemach. Zaznaczył, że kłopoty z odbiorem odpadów są przejściowe i są konsekwencją zmiany wykonawcy usług.
“To zjawisko występuje zawsze przy tego rodzaju przedsięwzięciu, nie tylko w Poznaniu. Stanowi to swego rodzaju efekt uboczny przeprowadzanych co kilka lat postępowań przetargowych. Sygnały trafiające do nas pochodzą głównie z nieruchomości w zabudowie zwartej, gdzie miejsca gromadzenia odpadów znajdują się w zamkniętych wiatach, w podwórzach, często o utrudnionym lub ograniczonym dostępie. Z naszych kontroli wynika, że odbiór odpadów realizowany przez nowego wykonawcę w zabudowie jednorodzinnej przebiega poprawnie” – powiedział.
Paweł Pliszka podkreślił, że sektor, którego dotyczy problem jest największy w mieście pod względem liczby mieszkańców. “Ten obszar to w dużej mierze zabudowa wielorodzinna, ze znaczącym udziałem wiekowych kamienic, co powoduje, że jest on często niełatwy i wymagający w obsłudze. To może wpływać na wydłużenie czasu potrzebnego nowej firmie do adaptacji i do prawidłowej realizacji obowiązków” – powiedział.
Zaznaczył też, że zdarzały się przypadki ograniczenia dostępu do miejsc gromadzenia odpadów, które są zamykane na kody, klucze lub wygradzane szlabanami i furtami.
Jeśli to wykonawca, będzie kara
Pliszka zapewnił też, że liczba przekazywanych zgłoszeń o braku odbioru odpadów w Sektorze I systematycznie spada. “Spodziewamy się, że wkrótce problemy zostaną zniwelowane” – dodał. Podał, że pracownicy urzędu monitorują codziennie miejsca gromadzenia odpadów i sprawdzają stopień zapełnienia pojemników. Na bieżąco weryfikowane są zgłoszenia od mieszkańców, przekazywane drogą mailową i telefoniczną.
Nieprawidłowości w odbiorach, które zaistniały z winy wykonawcy, mają być przeanalizowane pod kątem naliczenia kar wynikających z podpisanej umowy. Ewentualne nieprawidłowości z odbiorem odpadów można zgłaszać mailowo na adres: [email protected] lub telefonicznie: 61 646 33 44.
“Pozwoli to na szybką interwencję u wykonawcy. Doniesienia w prasie i w mediach społecznościowych są bardzo często trudne do zweryfikowania. Brakuje adresów, informacji na temat dostępu do wiat i pomieszczeń z pojemnikami. To może powodować, że podjęcie interwencji jest niemożliwe” – zaznaczył przedstawiciel magistratu.
KOMA Usługi Komunalne każdego dnia odbiera odpady z ponad 36 tys. pojemników spod około 10 tys. adresów. Odbiory realizowane są 30 pojazdami.
Komentarze (0)