Zadaniem kampanii jest zachęcenie internautów do podejmowania w życiu codziennym decyzji, które ograniczą szkodliwy wpływ działań człowieka na środowisko naturalne, m.in. do efektywnego wykorzystywania zasobów oraz właściwego korzystania z urządzeń. Projektowi została dedykowana specjalna strona internetowa www.zakreckran.pl. Dodatkowym punktem komunikacji jest portal społecznościowy Facebook, na którym uruchomiony został profil Drużyny AAA+ (http://www.facebook.com/druzynaAAAplus)
W skład Drużyny wchodzą postaci reprezentujące żywioły: Aqua – symbolizująca wodę, Art – uosabiający ziemię, Air – bohater związany z powietrzem oraz Alam – wiewiórka, odnosząca się do flory i fauny. Postacie te będą obecne nie tylko w sieci. Będzie można je wkrótce spotkać na ulicach miasta, którego mieszkańcy najwięcej razy „zakręcą” wirtualny kurek na stronie www.zakreckran.pl. Drużyna AAA+ będzie rozdawać specjalne ekoupominki.
– Prezydencja Polski w Radzie Unii Europejskiej to doskonała okazja, aby poruszyć kwestie związane z racjonalizacją korzystania z zasobów naturalnych. Promując te zagadnienia, chcemy mówić prostym językiem, aby trafić również do młodszych odbiorców. Chcemy przekonać wszystkich Polaków, że bycie ekologicznym jest trendy i się opłaca a poruszane podczas Prezydencji tematy mogą mieć wpływ na życie każdego z nas – mówi Karolina Kulicka, dyrektor Departamentu Edukacji Ekologicznej
z Ministerstwa Środowiska.
Projekt finansowany jest ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
źródło: mos.gov.pl
Komentarze (0)