– Amazon to lider w cyfryzacji, dlatego liczę na wiele wspólnych projektów, np. w szerzeniu świadomości na temat rozwiązań cyfrowych w biznesie, administracji czy też cyberbezpieczeństwa – powiedział, prezes Związku Cyfrowa Polska Michał Kanownik dodjąc, że e-commerce w Polsce to ogromny rynek, a “konsumenci, jak i firmy widzą w sprzedaży internetowej duży potencjał”.
Dyrektor Amazona ds. regulacji i sektora publicznego w Europie Środkowo-Wschodniej Mariusz Mielczarek ocenił, że rynek cyfrowy w Polsce bardzo szybko się rozwija.
– Widzimy też jednak, że polskie firmy napotykają różnego rodzaju przeszkody rozwijając cyfrowy kanał sprzedaży – zaznaczył. Jego zdaniem pokazują to badania takie, jak np. Indeks Gospodarki Cyfrowej i Społeczeństwa Cyfrowego (DESI), “zgodnie z którym polskie firmy zajmują dopiero 25. miejsce na 28 państw UE w zakresie integracji technologii cyfrowych przez przedsiębiorstwa”.
Związek Importerów i Producentów Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego “Cyfrowa Polska” to organizacja branżowa o charakterze non-profit zrzeszająca pracodawców oraz największe firmy z branży RTV i IT, w tym – m.in. producentów, dystrybutorów i importerów działających na polskim rynku. Członkami Związku Cyfrowa Polska są m.in. Asseco Poland S.A., Ericsson, Google Commerce ltd. czy Samsung Electronics Polska.
Amazon od 2014 r. w Polsce stworzył ponad 18 tys. miejsc pracy w dziewięciu Centrach Logistyki E-Commerce w Sadach k. Poznania, Sosnowcu, Kołbaskowie k. Szczecina, Bielanach Wrocławskich (dwa obiekty), Łodzi, Pawlikowicach k. Łodzi, Okmianach k. Bolesławca i w Gliwicach. Firma stworzyła w Polsce także Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku i oddział Amazon Web Services w Warszawie. W 2021 r. planuje uruchomić kolejną placówkę w Świebodzinie, dzięki której powstanie ponad 1 tys. miejsc pracy.
W styczniu koncern ogłosił również rozpoczęcie prac nad uruchomieniem polskojęzycznej wersji swojej platformy zakupowej Amazon.pl.
Komentarze (0)