Pierwszy dzień funkcjonowania produkcyjnej wersji BDO nie obył się bez problemów. Nie wszystkie funkcje systemu działały.

Zgodnie z zapowiedziami Instytutu Ochrony Środowiska-Państwowego Instytutu Badawczego (IOŚ-PIB), w poniedziałek, 16 grudnia nastąpiło produkcyjne uruchomienie Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO). Wersja testowa, z której korzystały m.in. podmioty biorące udział w pilotażu, została wyłączona w piątek, 13 grudnia.

W poniedziałek nie wszystkim użytkownikom udało się zalogować do ostatecznej wersji systemu. Ci, którzy to zrobili, musieli liczyć się z kolejnymi przeszkodami. Nie wszystkie funkcje działały poprawnie.

Brakowało m.in. możliwości dodawania użytkowników podrzędnych, a także, ważnego z punktu widzenia ogromnej liczby podmiotów (choćby firm i instytucji posiadających oddziały terenowe), miejsc prowadzenia działalności. Nie wszystkim udawało się również zweryfikować poprawność integracji poprzez API BDO.

Warto pamiętać, że od 1 stycznia 2020 r. z systemu zostaną natomiast usunięte wszystkie KPO, KPOK, karty ewidencji i wszystkie wpisy za 2019 r. wprowadzane w wersji testowej.

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

49 Komentarze

Skomentuj