Umowę podpisano ostatecznie z firmą Bike U, której oferta zajęła 2. miejsce w przetargu. Takie rozstrzygnięcie nastąpiło w wyniku odstąpienia od podpisania umowy wcześniej wybranego konsorcjum. Koszt funkcjonowania systemu i jego rozbudowy wyniesie około 8,2 mln zł.
Dwanaście nowych stacji pojawi się w Fordonie. Część z nich zlokalizowana będzie w obrębie przystanków linii tramwajowej. Kolejne 4 stacje powstaną na Górzyskowie, Glinkach, Bartodziejach i w rejonie ronda Kujawskiego. Nowe lokalizacje zostały skonsultowane ze środowiskami rowerowymi oraz zespołem ds. polityki rowerowej miasta Bydgoszczy.
Bydgoski Rower Aglomeracyjny został uruchomiony w 2014 r. Szybko stał się wyjątkowo popularnym środkiem transportu – w trakcie dwóch sezonów użytkownicy dokonali ponad miliona wypożyczeń. Jeden rower w najpopularniejszych miesiącach był wykorzystywany nawet 20 razy dziennie. Dało to Bydgoszczy trzeci wyniki w Europie.
Do tej pory do dyspozycji użytkowników BRA jest 37 stacji i 395 rowerów. Pierwsze 20 minut korzystania z BRA nadal będzie bezpłatne. Po rozbudowie BRA liczyć będzie 51 stacji, 765 terminali do mocowania rowerów oraz 550 nowych pojazdów.
Ponieważ do największej liczby podróży na dwóch kółkach nadal najchętniej wykorzystywany jest własny rower, zaplanowano też ustawienie do najbliższego sezonu 500 nowych stojaków do parkowania. Rozwijana jest też licząca już 85 kilometrów sieć dróg rowerowych. Nowy ciąg rowerowy powstaje wraz z budową II etapu Trasy Uniwersyteckiej. Drogi rowerowe zaplanowano na całym 1,5-kilometrowym odcinku. Budowę dróg rowerowych zakłada też rozbudowa ulic Grunwaldzkiej i Kujawskiej. Przygotowywana jest też budowa ścieżek na Łochowskiej oraz kontrapasa na Wiatrakowej.
Komentarze (0)