Co oznacza CSR w sektorze wodnym - konferencja w Poznaniu

Co oznacza CSR w sektorze wodnym - konferencja w Poznaniu
ko
31.05.2019, o godz. 9:46
czas czytania: około 2 minut
0

Jest co najmniej 16 trendów dotyczących Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw (CSR), które dotyczą sektora wodnego. Rozmawiano o nich w Poznaniu podczas Konferencji "Wpływamy na świat - trendy i dobre praktyki CSR", organizowanej przez firmę Aquanet.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Łukasz Smolarek, w przedstawionym raporcie, jako jedno z kluczowych zadań w kształtowaniu odpowiedzialnego społecznie biznesu wskazał troskę o wodę jako kluczowy zasób przyrody. “Czysta woda i warunki sanitarne to jeden z celów zrównoważonego rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych. Jego sedno i charakter wybrzmiewają w opisie celu nr sześć: „zapewnienie wszystkim ludziom dostępu do wody i warunków sanitarnych poprzez zrównoważoną gospodarkę zasobami wodnymi”, zauważył.

Technologia, środowisko, społeczeństwo

W raporcie opartym na 153 badaniach z Polski i świata Łukasz Smolarek podzielił trendy w CSR na trzy sektory: technologia, środowisko i społeczeństwo.

W sektorze działań na rzecz społeczeństwa są to np. ograniczanie zużycia wody do niezbędnego minimum, zarządzanie jej obiegiem w mieście, odpowiedzialne wykorzystanie wody w przemyśle, promocja wody jako elementu aktywnego i zdrowego trybu życia, działania na rzecz życia morskiego, czy wspieranie nowych trendów w urbanistyce (osiedla na wodzie).

W obszarze środowiska dobry CSR powinien oznaczać troskę o zapobieganie, ale i dostosowanie się do zmian klimatu, działania zapewniające wszystkim odpowiednie warunki sanitarne – czystą wodę pitną i infrastrukturę kanalizacyjną, wspieranie odpowiedzialnego rybołówstwa, a także tworzenie zamkniętych obiegów wody i wykorzystywanie jej ponownie oraz aktywność na rzecz zmniejszenia ilości plastiku w morzach i oceanach, np. przez promowanie picia wody z kranu.

W dziedzinie technologii są to np. nowe rozwiązania, produkty i usługi, które pomagają zarządzać wodą,dbać o jej wysoką jakość,  zarządzanie wodą w domu lub wspieranie produktów, które generują minimalny lub zerowy ślad wodny.

Co robi się w Polsce?

W branży wodnej działania w obszarze CSR należą wciąż Polsce do nowości.

Najbardziej upowszechnione jest promowanie wody z kranu. Działanie to nie ma wymiaru biznesowego, bowiem związane jest z dużymi kosztami, a nie przynosi zysku. Inne obszary to wspieranie środowisk wykluczonych (np.poznański Aquanet przez pracowniczy wolontariat wspiera m.in. akcję rozdawania posiłków na dworcu) lub wpisywanie się w ważne wydarzenia na mapie lokalnej (np. wsparcie renowacji obiektów historycznych).

Magdalena Brzezińska z Grupy Żywiec podkreślała podczas poznańskiej konferencji, że na Społeczną Odpowiedzialność Przedsiębiorstw trzeba dziś spojrzeć nie jako działanie PR, poprawiające relację z klientem i tworzące dobry wizerunek, ale jako sposób na poszukiwanie takich dróg rozwoju firmy, które przy okazji rozwiązują problemy współczesności.

Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw w branży wod-kan poświęcona będzie jedna z sesji podczas kongresu Envicon Water, który w dniach 17-18 czerwca odbędzie się w Warszawie.

 

Źródło: Woda – trendy CSR, AQUANET SA, White Leaf, Poznań 2019.

 

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Woda i ścieki
css.php
Copyright © 2024