Akcja chrzanowskich wodociągów wystartowała pod koniec listopada 2018 r. Jako pierwsze certyfikaty „Lokalu z dobrą wodą” otrzymały: Pizzeria Enzo z Trzebini, chrzanowska Nova Przestrzeń oraz Zajazd Nawsie z Bolęcina. W tegorocznym Światowym Dniu Wody dołączyły do nich kolejne trzy restauracje – Ambasada Kreatywności i Zapach Kawy z Chrzanowa oraz libiąska Nata.
Promocja wody z kranu
– Cieszy nas tak pozytywny odzew. Już od dłuższego czasu promujemy picie wody z kranu, a im więcej osób zobaczy, usłyszy i na własnej skórze przekona się, że picie kranówki jest bezpieczne, zdrowe i ekologiczne, tym lepiej – podkreśla prezes Rejonowego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Chrzanowie, Tadeusz Arkit.
Każdy „Lokal z dobrą wodą” otrzymuje od RPWiK specjalny certyfikat oraz naklejki na drzwi i okna, które są wskazówką dla klientów, że właśnie tu mogą poprosić o szklankę kranówki.
Proekologiczne restauracje
W ramach „podziękowania” za włączenie się w akcję wodociągi zapewniają bezpłatne badania próbek wody z lokalu w akredytowanym laboratorium RPWiK. Jednak powodów dołączenia do inicjatywy jest znacznie więcej.
– Zdecydował aspekt ekologiczny oraz fakt, że nasze miejsce ma być z założenia przyjazne dla każdego. A więc każdy, kto będzie chciał i potrzebował może liczyć u nas na szklankę wody – mówi Grzegorz Olszowik z Ambasady Kreatywności.
W Ambasadzie nie uświadczymy również plastikowych słomek, a po kawę można przyjść z własnym kubkiem. – Planujemy również dołączyć do krakowskiej akcji Termokawa, podczas której pozyskamy i rozdamy najbardziej potrzebującym termosy, które będą mogli u nas napełnić ciepłym napojem lub wrzątkiem – mówi Marta Harańczyk-Biel i podkreśla, że wszystkie pieniądze zarobione przez kluboherbaciarnię są przeznaczane na cele statutowe Stowarzyszenia Cześć.
Gonimy Zachód
Również właściciele chrzanowskiego Zapachu Kawy mocno stawiają na ekologiczne rozwiązania: w kawiarni używane są papierowe słomki i ekologiczne kubki. – Bardzo podoba mi się rozwiązanie, które podpatrzyłem na Zachodzie, gdzie każdy klient witany jest karafką wody. Zamierzamy niebawem wprowadzić to również u nas – mówi właściciel Wojciech Szymański.
Chęć swojego udziału w akcji może zgłosić każdy lokal gastronomiczny z terenu Chrzanowa, Trzebini i Libiąża, do którego wodę dostarcza RPWiK.
Komentarze (0)