Jak działa i jak obsługiwać bazę danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami, czyli BDO? Tajniki tego skomplikowanego narzędzia, które musi być na co dzień używane w wielu przedsiębiorstwach i instytucjach, będzie można poznać podczas najnowszego szkolenia, które redakcje “Przeglądu Komunalnego” oraz “Energii i Recyklingu” organizują w formule online 27 października 2021 r. Z oferty szkoleniowej redakcji Abrysu z zakresu BDO skorzystało już ok. 2,5 tys. osób! Warto do nich dołączyć i zyskać praktyczną wiedzę na temat wciąż zmieniającej się Bazy Danych Odpadowych.

Już niemal dwa lata funkcjonuje moduł elektronicznej ewidencji odpadów, czyli Baza Danych Odpadowych (BDO). Rozwiązanie to porządkuje gospodarkę odpadową w kraju, ale też wiąże się z nowymi obowiązkami narzuconymi na wiele instytucji i przedsiębiorstw. Ich nieprzestrzeganie pociągać może za sobą dotkliwe kary finansowe.

27 października br. podczas webinarium poświęconego BDO zaprezentujemy najważniejsze zasady tego systemu oraz planowane zmiany, które czekać mogą użytkowników bazy w najbliższym czasie.

Niemal 2 lata z BDO

Bazę Danych Odpadowych wdrożono z początkiem ubiegłego roku. Od tego czasu redakcje „Przeglądu Komunalnego” oraz „Energii i Recyklingu” wraz z branżowymi ekspertami z różnych instytucji, kancelarii prawnych i firm doradczych przeprowadziły cykl szkoleń, dzięki którym ok. 2,5 tys. osób poznało szczegółowo spoczywające na nich obowiązki.

Wśród uczestników szkoleń byli właściciele prywatnych firm, przedstawiciele jednostek administracji publicznej i instytucji samorządowych, osoby odpowiedzialne za gospodarkę odpadami w miejskich i gminnych urzędach oraz przedsiębiorstwach.

Program szkoleń Abrysu jest tak opracowany, aby zaspokoić wiedzę dla maksymalnie szerokiej grupy odbiorców, zaś możliwość zadawania przez uczestników pytań dotyczących konkretnych problemów ich nurtujących umożliwia pozyskanie jeszcze bardziej szczegółowych informacji.

Jeszcze więcej praktycznej wiedzy

Wielu przedsiębiorców dotychczas nie miało wiedzy o obowiązkach, jakie na nich ciążą z tytułu prowadzonej działalności w zakresie gospodarki odpadami. Niektórzy z nich przekazywali odpady firmom przejmującym nie wystawiając kart przekazania odpadów oraz nie prowadząc szczegółowej ewidencji. Ponadto wiele przedsiębiorstw przekazujących odpady nadal nie jest świadomych obowiązku złożenia stosownych sprawozdań.

Obecnie nie ma już przepisów przejściowych, które pozwalałyby na sporządzanie dokumentów ewidencji czy sprawozdawczości w formie papierowej. Dlatego warto zapoznać się z najświeższymi informacjami dotyczącymi funkcjonowania systemu BDO i tego, co czeka nas w najbliższym czasie.

Kilkugodzinne webinarium w formie on-line poprowadzi ekspertka z zakresu BDO, Izabela Wołosiak, właścicielka firmy Green Concept. Obok nauki precyzyjnej obsługi programu, mówić będzie ona także o obowiązkach wynikających z systemu dla kadry zarządzającej, sankcjach za ich niedotrzymanie, a także o planowanych zmianach w BDO.

Dodatkowo swoje indywidualne pytania będą mogli do niej kierować uczestnicy szkolenia poprzez czat. To unikalna okazja do rozwiązania bieżących problemów związanych z BDO wspólnie z naszym ekspertem. Żadne pytanie nie pozostanie bez konkretnej odpowiedzi.

Szczegóły dotyczące październikowego szkolenia z BDO znajdują się TUTAJ. Natomiast bezpośredni odnośnik do zapisów znaleźć można TUTAJ.

Czytaj więcej

Skomentuj