"Dlaczego Ci nie wystarczam?", "Nigdzie mnie nie zabierasz". Aquanet z nową, wyjątkową kampanią

Kalina Olejniczak
14.07.2017, o godz. 13:50
czas czytania: około 2 minut
0

"Dlaczego Ci nie wystarczam? Widziałam Cię z nią na siłowni. Codziennie chodzisz z inną" - to nie wyrzuty czynione przez zazdrosną kobietę, ale... kampania na rzecz picia wody z kranu.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Suszenie osadów ściekowych banner

Poznaniacy przez kilka tygodni oglądali na ulicach hasła brzmiące niczym pretensje zazdrosnej kobiety. Dziś już wiadomo, że to element kampanii na rzecz picia wody z kranu przygotowanej przez firmę Aquanet.

Jej druga odsłona tłumaczy – chodzi o “zdrowy związek” z kranówką. Pod taką nazwą prowadzona jest cała akcja, a na stronie kampanii można zrobić test i sprawdzić swoje dopasowanie z wodą z kranu.

Kranówka przyjazna dla środowiska

Każdego roku ludzie wypijają ok. 154 mld litrów wody z butelek. Tymczasem jej produkcja jest 10 tys. razy droższa niż wody z kranu.

Butelki, etykiety, klej oraz folia do pakowania powstają przy użyciu specjalistycznych maszyn – drogich zarówno w produkcji, jak i w utrzymaniu. Kosztuje też transport butelek, i – co niezwykle ważne – powstają tony plastikowych śmieci.

Picie kranówki to też oszczędność dla domowego budżetu. Pól litra wody w butelce kosztuje tyle co kilkaset litrów tej z kranu. Choć jest to popularne w krajach Europy Zachodniej, to u nas wciąż budzi obawy – zaledwie co ósmy Polak sięga po kranówkę, a połowa z nas z obawy przed zanieczyszczeniami rezygnuje z jej picia. A nawet jeśli rodacy sięgają po wodę z kranu, to wcześniej ją gotują.

Kraniczanka z Kielc, warszawska kranówka, Domo Vita z Otwocka

Tymczasem jakość wody z kranu w Polsce nie budzi zastrzeżeń, a większość producentów wody – szczególnie w dużych miastach – może nawet pochwalić się porównywalną z wodą źródlaną zawartością substancji mineralnych.

Dlatego firmy wodociągowe coraz częściej namawiają odbiorców do jej picia. Kieleckie wodociągi promują swoją wodę jako “kraniczankę” i częstują nią podczas festynów ze specjalnie odrestaurowanego saturatora.

Krakowska agencja reklamowej Demo Effective Launching chce zbudować nową specjalną markę dla wody płynącej z kranu pod nazwą DomoVita (więcej na ten temat tutaj). Na razie projekt rusza w Otwocku, ale po spełnieniu wymagań jakościowych, będą mogły przystąpić do niego także inne firmy wodociągowe.

Suszenie osadów ściekowych banner

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Woda i ścieki
css.php
Copyright © 2024