Reklama

AD1A EGOE [27.03-27.04.24]

Ekologiczne autobusy w Rzeszowie

Ekologiczne autobusy w Rzeszowie
29.01.2008, o godz. 12:33
czas czytania: około 2 minut
0

W Rzeszowie zakończona została realizacja projektu polegającego na wymianie 40 starych autobusów zasilanych olejem napędowym na nowoczesne, zasilane sprężonym gazem ziemnym CNG.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B KUBOTA 04.03-04.04.24

Projekt otrzymał dotację EkoFunduszu w wysokości 4 mln zł, czyli dopłatę do każdego autobusu w kwocie 100 000 zł. Dofinansowanie zostało przyznane w ramach mechanizmu dopłat do projektów o charakterze powtarzalnym, który znaczenie upraszcza procedurę przyznawania dotacji.

W dużych miastach emisja zanieczyszczeń powietrza pochodząca z transportu drogowego z roku na rok staje się coraz poważniejszym zagrożeniem dla jakości powietrza. Rzeszów, ze względu na pełnienie funkcji ważnego centrum komunikacyjnego oraz położenie w kotlinie, jest szczególnie zagrożony. Dodatkowo, podobnie jak w innych miastach, wiele z pojazdów taboru miejskiego jest przestarzałych i nie spełnia norm EURO. Dlatego też inicjatywa Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Rzeszowie jest bardzo cenna. W sumie przewiduje się wymianę 60 autobusów i sukcesywną likwidację autobusów zasilanych olejem napędowym. Pozwoli to na dostosowanie emisji spalin powodowanej przez wszystkie autobusy komunikacji miejskiej do minimalnego poziomu emitowanych związków do powietrza określonego w kolejnych normach od EURO I do EURO V, zalecanych przez dyrektywy Unii Europejskiej. Umożliwi również spadek emisji spalin w chwili uruchamiania silnika, a hermetyczny układ tankowania gazem wyeliminuje emisje oparów przedostających się do atmosfery w trakcie tankowania.

Realizacja projektu przyczyni się do znacznego ograniczenia emisji zanieczyszczeń. W przypadku dwutlenku siarki i PM nastąpi całkowita eliminacja emisji, zaś emisja tlenków azotu, tlenku węgla i  węglowodorów HC zostanie zredukowana o ponad 80%. Obniżony zostanie poziom głośności pracy silnika o około 3-5 dB. Nie bez znaczenia są również uzyskane korzyści ekonomiczne związane z niższymi kosztami eksploatacyjnymi (korzystną relacją cen ON i CNG) i zredukowanymi opłatami  za korzystanie ze środowiska.

źródło: EkoFundusz

Tagi:

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2024