Czy gminy są świadome co czeka je w związku z wymogami ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych? Czy lepszym wyborem są pojazdy gazowe, czy jednak elektryczne? Kiedy gminy będą musiały wpisywać do przetargów wymóg ekomobilności, jeśli te są ogłaszane już teraz, ale na kilka lat? I czy rynek dostawców nadąży za zapotrzebowaniem? O tych kwestiach dyskutowali w Śremie przedstawiciele przedsiębiorstw komunalnych.
Mieszkańcy Trójmiasta i okolic oraz turyści wsiądą wreszcie na miejskie, elektryczne rowery. Drugi rozruch testowy systemu Mevo potwierdził gotowość do jego użytkowania. Początkowo uruchomienie systemu zapowiadano na listopad, a potem wielokrotnie przesuwano datę startu. Teraz wszystko już wiadomo - Mevo ruszy 26 marca.
Przedstawiciele części gmin zrzeszonych w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii domagają się zmian w ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Uważają, że stawiane przed samorządami wymagania są nierealne do spełnienia.
Do końca 2020 r. w Łodzi ma się pojawić ponad 200 punktów ładowania samochodów elektrycznych. Mieszkańcy decydują o ich lokalizacji za pośrednictwem platformy internetowej. To jeden z pomysłów na ograniczenie smogu w mieście.
Ruszył przetarg na wynajem samochodów elektrycznych dla urzędu miasta i podległych mu jednostek w Krakowie. Stolica Małopolski chce dołączyć do swojej floty aż 46 aut.