Reklama

AD1A EONOVA [22.01-06.02.25]

Envicon Talks. Branża gospodarki odpadami w czarnym kolorze? Jak zmienić świadomość?

Envicon Talks. Branża gospodarki odpadami w czarnym kolorze? Jak zmienić świadomość?
10.12.2024, o godz. 17:54
czas czytania: około 2 minut
0

O wpływie szarej strefy na postrzeganie branży ochrony środowiska oraz o tym, co zrobić aby komunikacja z obszaru ochrony środowiska skutecznie dotarła zarówno do legislatorów jak i mieszkańców rozmawiali w ramach formatu Envicon Talks wiceprezes Abrys Sp. z o.o. Robert Rosa z Kamilem Majerczakiem, CEO PreZero Polska.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B Sprawozdania roczne BDO WOD-KAN [13.01-24.02.25]

Wspomniana komunikacja jest trudnym zdaniem, zwłaszcza w kontekście zalewu informacji na temat szarej strefy w gospodarce odpadami. Sytuację tę rozumie PreZero Polska – firma, która w sposób aktywny wykorzystuje nie tylko różnego rodzaju media i kanały komunikacji, ale również zacieśnia współpracę z różnego rodzaju partnerami.

Współpraca ze światem nauki

Przykładem takiego działania jest chociażby nawiązanie współpracy między Uniwersytetem Przyrodniczym w Poznaniu – czołowym ośrodkiem naukowym w dziedzinie nauk przyrodniczych i ekoenergetyki oraz PreZero. Celem tej inicjatywy jest współpraca w obszarze ograniczenia niskiej emisji oraz efektywnego wykorzystania energii pierwotnej pochodzącej ze źródeł odnawialnych. To doskonały przykład współpracy ze środowiskiem naukowym.

Zmiana świadomości społecznej i budowa postaw prośrodowiskowych

Innym przykładem inicjatywy budującej świadomość społeczną z zakresu działań prośrodowiskowych z obszaru gospodarki odpadami – tym razem wśród najmłodszych – jest zainicjowana przez PreZero Akademia Łowców Odpadów. To edukacyjna przygoda stworzona z myślą o dzieciach z klas 1-3 szkół podstawowych. Program ma na celu rozwijanie świadomości ekologicznej i zachęcanie najmłodszych do podejmowania praktycznych działań na rzecz ochrony środowiska. Program ten angażuje dzieci poprzez zabawę, edukacyjne gry i Eko Rywalizacje. Uczestnicy uczą się m.in. segregowania odpadów, kompostowania, tworzenia nowych rzeczy z materiałów recyklingowych, a także organizowania i udziału w akcjach sprzątania. Wszystko to w ramach systemu gospodarki odpadami. Akademia Łowców Odpadów promuje odpowiedzialność społeczną, zachęcając dzieci do troski o swoje otoczenie i inspirowania innych do dbania o naszą planetę.

Wspólne inicjatywy branży

Jeśli natomiast chodzi o wpływ na świadomość decydentów czy strony rządowej to przykładem inicjatywy, która doskonale wpisuje się w budowanie wizerunku branży w kontraście do szarej strefy w gospodarce odpadami jest chociażby inicjatywa, w ramach której cztery duże podmioty związane z gospodarką odpadami (PIGO, KIGO, Rada RIPOK oraz IBK), przygotowały apel do premiera, w którym polska branża odpadowa apeluje w kontekście systemu kaucyjnego o kompromis polegający na zapisaniu w ustawie, że system kaucyjny zostanie wprowadzony równolegle z rozszerzoną odpowiedzialnością producentów (ROP).

Wszystkie te działania merytoryczne, wraz z aktywnościami w obszarze nowoczesnych metod komunikacji medialnej składają się na całość budowania wizerunku branży i podkreślają, że branża odpadowa stoi zdecydowanie w opozycji do szarej strefy.

Udostępnij ten artykuł:

Reklama

AD2 ZM Zieleń na terenach zabytkowych [08.01-31.01.25]

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

AD2 ZM Zieleń na terenach zabytkowych [08.01-31.01.25]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD1A SELEKTYWNA [13.01-28.01.25]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Envicon 2024
css.php
Copyright © 2025