Reklama

AD1A PTAK GARDEN WARSAW EXPO [19.11-19.12.24]

Ewidencja odpadów na nowo. Szkolenie “Przeglądu Komunalnego” przygotuje do systemu BDO

Ewidencja odpadów na nowo. Szkolenie “Przeglądu Komunalnego” przygotuje do systemu BDO
Barbara Krawczyk
07.10.2019, o godz. 10:14
czas czytania: około 2 minut
1

Ewidencja odpadów oraz ich sprawozdawczość od 1 stycznia 2020 r. odbywać się będzie wyłącznie elektronicznie, za pośrednictwem indywidualnego konta w systemie BDO. Jak poprawnie z niej korzystać? Dowiesz się na (prawie) obowiązkowym szkoleniu z wykorzystaniem wersji testowej systemu BDO.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1 Regionalne Leszno [05.11 – 25.11.2024]

Redakcja miesięcznika „Przegląd Komunalny” organizuje 29 października br. W Warszawie szkolenie pt. „Elektroniczna ewidencja odpadów w systemie BDO”.

Projekt na skalę światową

Polska tworzy całkowicie od podstaw własny system BDO. Ten unikatowy na skalę światową projekt, jest realizowany przez Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy w ścisłej współpracy z Ministerstwem Środowiska.

Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) to system informatyczny, utworzony na podstawie przepisów ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (DzU z 2018 r. poz. 992) art. 238 ust. 1. Data uruchomienia była wielokrotnie przesuwana. Integralną jej częścią jest rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami. Został on uruchomiony 24 stycznia 2018 r. i jest to pierwszy element BDO. Z kolei od 1 stycznia 2020 r. zostaną uruchomione kolejne moduły systemu tj. ewidencji i sprawozdawczości.

Zasady korzystania z BDO

Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami zobowiązuje wielu przedsiębiorców działających w zakresie gospodarowania odpadami do wpisu do Rejestru-BDO. Obowiązkiem tym objęci są nie tylko wszyscy wytwarzający, transportujący odpady oraz prowadzący ich ewidencję, ale też wprowadzający na terytorium kraju produkty w  opakowaniach, opony, oleje smarowe, pojazdy, baterie lub akumulatory, sprzęt elektryczny i  elektroniczny, producenci, importerzy i  wewnątrzwspólnotowi nabywcy opakowań. W jaki sposób należy prowadzić elektroniczną ewidencję odpadów w systemie BDO? Jak prawidłowo korzystać z modułu ewidencji odpadów, modułu rejestracyjnego i modułu sprawozdawczego? Jak wypełniać karty przekazania i ewidencji odpadów? Tego dowiedzą się uczestnicy szkolenia, które poprowadzi specjalista ds. gospodarki odpadami.

Adresaci szkolenia

Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich przedsiębiorców zobowiązanych do prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z katalogiem odpadów. Zapraszamy również specjalistów ds. ochrony środowiska oraz przedstawicieli firm prywatnych zajmujących się zagospodarowaniem odpadów, a także reprezentantów przedsiębiorstw funkcjonujących w gospodarce wodno-ściekowej. Szkolenie skierowane jest także do samorządów. Więcej informacji na temat szkolenia można uzyskać na stronie bdo.abrys.pl.

Tagi:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (1)


Pomjary

Komentarz #25761 dodany 2019-10-08 12:38:00

A w trakcie uzupełniania składowisk wystarczy co kilka tygodni wykonać pomiar objętości niecki i mamy pełną kontrolę.

Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Odpady
css.php
Copyright © 2024