Reklama

AD1A FITE 2024 [09.07-21.08.24]

Gdynia dobrze umeblowana

Gdynia dobrze umeblowana
25.11.2008, o godz. 10:32
czas czytania: około 2 minut
0

Projekt zagospodarowania gdyńskiego Bulwaru Nadmorskiego i przylegającego do niego placu zabaw na plaży Śródmieście zwyciężył w konkursie Bramy Kraju! Jest to nagroda za najlepszą zrealizowaną inwestycję w zakresie wyposażenia przestrzeni publicznej w meble miejskie.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD 1B DZIAŁKA ecoworki.pl WOOD RECYCLING

Nagrodzono także Warszawę i Rzeszów. Ponadto, ze względu na wysoki poziom konkursu wyróżniono: Gdynię, Kraków i Szczecin. Nagrodę specjalną ufundowaną przez Polską Organizację Turystyczną zdobył „Ogród doświadczeń im. Stanisława Lema" w Krakowie. Swojego faworyta wybrała także publiczność – czytelnicy „Metra" uhonorowali Przemyśl, a internauci, na portalu Bryla.pl – Rzeszów.

Zdaniem Adama Mikołajczyka, jurora i specjalisty w zakresie marketingu regionów zwycięski projekt jest bardzo dobrym kompromisem we wszystkich ważnych kryteriach. – Jest po prostu spójny, konsekwentny, oddaje charakter miejsca i jest bardzo ergonomiczny – tłumaczy.

Drugie miejsce przyznano Warszawie za projekty mebli miejskich z Krakowskiego Przedmieścia, które ozdobiły zabytkowy trakt po jego rewitalizacji. Trzecią nagrodę zdobył Rzeszów za realizację projektu trasy turystycznej wraz z Rynkiem Staromiejskim.

Jurorzy przyznali dodatkowo aż trzy wyróżnienia. Pierwsze przypadło ponownie Gdyni, tym razem za umeblowanie ulicy Świętojańskiej z Placem Kaszubskim. Uznanie zyskały także: Kraków za umeblowanie Placu książąt Czartoryskich i Placu Wszystkich Świętych oraz Szczecin – za artystyczny i ekologiczny projekt „15 ławeczek na 15-lecie".

Bogna Świątkowska, jurorka i prezes Fundacji Nowej Kultury Bęc Zmiana podkreśla, że konkurs premiował wszystkie elementy, które ułatwiają i uprzyjemniają przebywanie w przestrzeni miejskiej. – Staraliśmy się oceniać przede wszystkim jakość zaproponowanych rozwiązań, szczególnie premiując oryginalność projektów i konsekwencję z jaką przestrzeń została umeblowana.

Bramy Kraju to pierwszy kompleksowy program marketingu miejskiego. Składa się z trzech, corocznie realizowanych przedsięwzięć: konferencji dla samorządów, konkursu na najlepsze rozwiązania w zakresie szeroko rozumianego marketingu miejskiego, oraz wydawnictwa z serii Biblioteka Wizerunku Miasta. Podczas kolejnych edycji Bram Kraju poruszane są kolejno tematy związane z najważniejszymi elementami przestrzeni publicznej. Kolejno tematami konferencji były witacze (2005), systemy informacji miejskiej(2006), meble miejskie (2007) oraz reklama w mieście (2008).

źródło: Gdynia.pl


Tagi:

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

AD2 AKADEMIA BDO [16.07-25.08.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

ad1d pszok [25.07-28.08.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2024