Zielony marketing będzie tematem śniadania branżowego pt. „Gra w zielone, czyli jak zadbać o zielony wizerunek firmy?”, organizowanego jutro przez redakcję czasopisma „Ecomanager”.

Firmy coraz częściej skupiają się nie tylko na własnych zyskach i zaspokajaniu potrzeb klientów, ale także na tym, by działać w sposób odpowiedzialny ekologicznie i społecznie. Wiedzą, że realizacja koncepcji zielonego marketingu w znacznym stopniu przekłada się na wizerunek marki.

Jeszcze nie tak dawno zielony marketing utożsamiany był tylko z posiadaniem certyfikatu, potwierdzającego znikomy wpływ produktu na środowisko. Dziś jest inaczej. Wprowadzanie systemów zarządzania środowiskowego, publikacja raportów odnośnie zrównoważonego rozwoju, stosowanie ekoznakowania, szeroka edukacja ekologiczna pracowników oraz lokalnej społeczności, a także realizacja inwestycji prośrodowiskowych – to tylko niektóre działania, którymi obecnie mogą pochwalić się przedsiębiorstwa.

CCJ 300 x 250

Wyniki raportu „Green Marketing: What Works; What Doesn’t. A Marketing Study of Practitioners” z 2009 r. dowodzą, że biznes nie tylko wierzy w efektywność zielonego marketingu, ale wręcz uznaje go za narzędzie bardziej skuteczne od tradycyjnej komunikacji (tak uważa blisko 30% respondentów, 6% jest odmiennego zdania). Co więcej, aż 80% badanych stwierdziło, że w najbliższym czasie zamierza zwiększyć wydatki na działania związane z zielonym marketingiem.

Co jest powodem wzrostu zainteresowania firm koncepcją zielonego marketingu? Większa świadomość konsumentów na temat ochrony środowiska, moda na ekologiczne produkty oraz popularność, jaką zyskuje ostatnio koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu. Ważne jest jednak to, by zielonym kampaniom marketingowym oraz akcjom promowania produktów przyjaznych środowisku towarzyszyła autentyczność i transparentność. W dobie „ekoproduktów” konsumenci są na to szczególnie wrażliwi.

Zielony marketing będzie tematem śniadania branżowego pt. „Gra w zielone, czyli jak zadbać o zielony wizerunek firmy?”, organizowanego przez redakcję czasopisma „Ecomanager”. Spotkanie odbędzie się 21 marca 2012 r. 

Poruszone zostaną następujące tematy:
Czym jest zielony marketing?
Jakie działania są podejmowane w firmie, by pokazać jej „zielone” oblicze?
Jakie korzyści przynosi raportowanie środowiskowe?
Czy prowadzenie działań środowiskowych opłaca się?
Co to jest greenwashing i czy warto go stosować?
Przykłady dobrych i złych praktyk w zakresie zielonego marketingu?
Zielone zamówienia publiczne

Spotkanie poprowadzi prof. Zenon Foltynowicz z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.


 

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj