Reklama

AD1A ENVICON 2024 [25.11-10.12.24]

Hybrydowy autobus od Volvo

Hybrydowy autobus od Volvo
02.10.2008, o godz. 8:23
czas czytania: około 2 minut
0

Volvo planuje wprowadzić na rynek autobus hybrydowy Volvo 7700. Jak przekonuje producent, zużywa on 30 proc. mniej paliwa niż jego odpowiednik wyposażony w silnik diesla.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1a regionalne Radomsko [31.10 – 2.12.2024]

Niższe zużycie paliwa redukuje emisję gazów cieplarnianych o 30%. Autobus został wyposażony w silnik diesla Euro V spełniający rygorystyczne wymagania norm EEV. Emisja cząstek stałych oraz tlenków azotu została obniżona o 40-50% w porównaniu z autobusami zasilanymi silnikami diesla.

Volvo oparło swój pomysł na połączeniu rozrusznika, silnika elektrycznego, generatora i elektrycznej jednostki sterującej. To połączenie nazwano I-SAM. Współpracuje ono z silnikiem diesla i skrzynią biegów Volvo I-Shift.  Dodatkowo, wykorzystano litowo-jonowe baterie, które są ładowane za pomocą generatora podczas hamowania. Następnie, dostarczają one energii do silnika elektrycznego zapewniając odpowiednią moc.

Dzięki zastosowaniu połączenia równoległego, autobus może być napędzany zarówno silnikiem elektrycznym, jak i silnikiem diesla niezależnie lub obydwoma w tym samym czasie. W rezultacie autobus mógł zostać wyposażony w mniejszy, 5-litrowy silnik, w porównaniu z 9-litrowym silnikiem w tradycyjnej wersji Volvo 7700. Osiągi autobusu pozostały bez zmian przy znacznym obniżeniu zużycia paliwa. – Kolejną korzyścią zastosowania przez Volvo technologii hybrydowej jest włączanie silnika diesla na przystankach autobusowych i światłach,”mówi Maurice Brown, menadżer produktu Volvo Bus w segmencie autobusów miejskich na Europę. – Autobus rusza z wykorzystaniem silnika elektrycznego, a po osiągnięcie prędkości 15-20 km/h automatycznie przełącza się na silnik diesla.

Znaczącym powodem obniżenia zużycia paliwa w autobusach hybrydowych Volvo aż o 30% jest zastosowanie komponentów stworzonych przez Volvo. – Wcześniej popularne było kupowanie komponentów do produkcji autobusów hybrydowych u dostawców zewnętrznych i ich adoptowanie do potrzeb producentów, co nie należało do rzeczy najłatwiejszych – relacjonuje Maurice Brown. – Odkąd tworzymy wszystkie komponenty sami jesteśmy w stanie zintegrować oba silniki, w celu optymalizacji wykorzystania energii i zużycia paliwa.

Z szacunków Volvo Bus wynika, iż okres eksploatacji autobusu hybrydowego jest taki sam jak autobusu zasilanego silnikiem diesla. Wymagania autobusu dotyczące jego obsługi i serwisu nie odbiegają od wymagań tradycyjnego autobusu, a w niektórych przypadkach są nawet mniejsze. – Pobierana energia przez generator mocy zwiększa siłę hamowania aż do zatrzymania pojazdu włącznie, co przedkłada się na zmniejszone zużycie klocków hamulcowych I dłuższe przebiegi pomiędzy wymianami – mówi Maurice Brown.

Autobus waży tylko 100 kg więcej od tradycyjnego. Baterie zostały umieszczone w przedniej części na dachu, w wyniku, czego rozłożenie wagi jest bardziej proporcjonalne, a autobus zabiera o 7 pasażerów więcej niż jego tradycyjny poprzednik.

Próbna seria autobusów zostanie dostarczona do klientów w 2009 roku, natomiast seryjna produkcja ruszy z początkiem roku 2010.

źródło: Volvo


Tagi:

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

AD1A ENVICON 2024 [25.11-10.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

ZM WEBINAR6 Fundacja Sendzimira [25.11-18.12.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2024