IKEA wzorem recyklingu w Polsce

IKEA wzorem recyklingu w Polsce
kb
23.10.2015, o godz. 9:42
czas czytania: około 2 minut
0

IKEA Centres Poland otrzymała nagrodę PRCH Retail Awards w kategorii Kampania CSR Centrum Handlowego Roku 2015. Jury doceniło organizowaną przez firmę akcję „Recykling na wielką skalę”, której celem było zwrócenie uwagi na problem ochrony środowiska i segregacji odpadów.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Akcja „Recykling na wielką skalę” towarzyszyła procesowi rozbiórki dawnego budynku IKEA w Bielanach Wrocławskich. Materiały pochodzące z demontażu sklepu zostały zabezpieczone i ponownie przetworzone w Parku Handlowym Bielany.

– Powstałe w ramach przebudowy centrum handlowego Bielany odpady (głównie stal, beton, elementy elektryczne) zostały aż w 90% ponownie użyte przy budowie nowej części obiektu Aleja Bielany. Akcji towarzyszyły również liczne działania mające na celu aktywizację dzieci i dorosłych, wśród których znalazły się między innymi darmowe warsztaty oraz casting do nietypowej sesji modowej – opisuje akcję Tomasz Arent, Marketing Manager IKEA Centres Poland.

Fakt ponownego wykorzystania aż 90 proc. materiałów z tego obiektu zainspirował dyrekcję Parku Handlowego Bielany do zorganizowania wielu projektów o tematyce proekologicznej i społecznej. W ich ramach powstała m.in. niepowtarzalna sesja zdjęciowa „Recykling jest w modzie” zorganizowana w starym budynku sklepu IKEA. Niezwykła sceneria podkreślała projekty strojów wrocławskich artystów i studentów ASP wykonanych z materiałów do recyklingu.

Zorganizowano także warsztaty plastyczno-recyklingowe, które odbyły się w niemal 40 przedszkolach na terenie Wrocławia i gminy Kobierzyce. Ponad tysiąc maluchów uczyło się, jak segregować odpady i tworzyć z pozornie niepotrzebnych rzeczy nowe, funkcjonalne przedmioty, a na koniec otrzymało pamiątkowe zakładki do książek, zachęcające do recyklingu.

Kategoria „Kampania CSR Centrum Handlowego Roku 2015” dotyczy działań podjętych w okresie pomiędzy 1 stycznia 2013 r. a 31 grudnia 2014 r., będących elementem szerszej strategii biznesowej firmy, uwzględniającej interesy i wartości społeczne oraz ochronę środowiska. Dotyczy to działań takich jak: inicjatywy charytatywne, promocja i profilaktyka zdrowia, ochrona środowiska, promocja odpowiedzialności społecznej biznesu oraz wydarzeń, które podejmują tematykę szeroko pojmowanego interesu społecznego lub stylu życia.

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2024