Przegubowe Solbusy, zamówione przez Miejskie Zakłady Autobusowe (MZA), są zasilane skroplonym metanem, którego spalaniu nie towarzyszy emisja szkodliwych substancji do atmosfery. W komorach silników pozostaje głównie dwutlenek węgla i woda, co przyczynia się do redukcji zanieczyszczenia powietrza. Dzięki temu autobusy gazowe spełniają rygorystyczną normę emisji spalin dla ciężkich pojazdów samochodowych – Euro 6. Koszty eksploatacji zasilanych paliwem płynnym (LNG) Solbusów są o wiele niższe niż w przypadku pojazdów na olej napędowy, co będzie generowało oszczędności na poziomie do 35%.
Umowa została podpisana ze spółką Lider Trading, która jest partnerem dystrybucyjnym firmy Solbus. Zakłada ona także, że zakupione przez MZA autobusy przez dziesięć lat zasilane będą również gazem dostarczanym przez Lider Trading w stałej cenie.
Koszt całej inwestycji wynosi 114 mln zł. Przedsięwzięcie jest częścią programu wymiany taboru MZA, w ramach którego od 2007 r. spółka kupiła już 811 pojazdów za kwotę sięgającą blisko miliarda złotych.
Komentarze (0)