Reklama

ad1a regionalne Radomsko [31.10 – 2.12.2024]

Kraków walczy z bazgrołami [GALERIA]

Kraków walczy z bazgrołami [GALERIA]
17.07.2015, o godz. 4:34
czas czytania: około 2 minut
0

Aplikacja komputerowa, kampania społeczna, dodatkowi pracownicy oraz systematyczne usuwanie bohomazów z budynków należących do miasta – to najważniejsze działania w ramach zadania „Pogromcy Bazgrołów”, realizowanego ze środków budżetu obywatelskiego przez Wydział Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Kraków.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B BDO zamknięcie roku [14.10-22.11.24]

Budżet zadania wybranego przez krakowian w zeszłorocznej edycji budżetu obywatelskiego wynosi 400 000 zł. Zadanie realizowane jest przez Wydział Gospodarki Komunalnej (w zakresie usuwania nielegalnego graffiti), Straż Miejską Miasta Krakowa (w zakresie utworzenia i obsługi aplikacji) oraz Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu (w zakresie prowadzenia kampanii społecznej).

W ramach zadania stworzona została aplikacja komputerowa, zatrudniono na czas wykonania zadania dodatkowe osoby (koordynatora ds. oszacowania graffiti i odbioru prac, koordynatora ds. obsługi aplikacji, koordynatora ds. kampanii społecznej), wyłoniono poprzez przetarg firmę, która usuwa nielegalne graffiti oraz zorganizowano  kampanię społeczną przeciwdziałającą bazgrołom.

Ponadto w styczniu 2015 r. Wydział Gospodarki Komunalnej UMK wystąpił do poszczególnych miejskich jednostek oraz komórek organizacyjnych z prośbą o przekazanie wykazu (wraz ze zdjęciami) budynków, na których znajdują się nielegalne bohomazy. Na ich podstawie został utworzony wykaz obiektów gminnych, które zostaną objęte przedmiotowym zadaniem (w sumie 84 budynki, i 7 635,4 m2 nielegalnego graffiti). Dotychczas nielegalne bohomazy usunięto z 9 obiektów.

Kampania społeczna

Równolegle Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu prowadzi kampanię społeczną dotyczącą walki z bazgrołami. W ramach kampanii organizowane są spotkania informujące o prowadzonej akcji – pikniki sąsiedzkie, na których rozdawane są ulotki oraz gadżety promocyjne (koszulki, opaski odblaskowe, itp.).

Od początku trwania kampanii zorganizowano dwa takie pikniki: 10 maja oraz 20 czerwca. W planach jest również zorganizowanie jednego dużego pikniku i 6 mniejszych happeningów – o charakterze pikniku sąsiedzkiego. Ponadto zaprojektowana została szata graficzna akcji, ulotki oraz spot, który będzie emitowany w Bus TV w środkach komunikacji miejskiej.

Zgłoś bazgroły przez aplikację

Pod adresem: www.bazgroly.krakow.pl została utworzona specjalna aplikacja, za pomocą której  można zgłaszać nielegalne graffiti. Na podstawie sprawdzonych przez Straż Miejską zgłoszeń tworzy się baza wszystkich bazgrołów zlokalizowanych na terenie Krakowa. Docelowo na stronie zostanie również utworzona zakładka informująca o rezultatach realizacji budżetu obywatelskiego.

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2024