Kubota świętuje jubileusz 50-lecia w Europie

Kubota świętuje jubileusz 50-lecia w Europie
Judyta Więcławska
05.11.2024, o godz. 14:48
czas czytania: około 3 minut
0

Kubota to japoński producent ciężkiego sprzętu rolniczego, budowlanego i do utrzymania zieleni. Firmę założył w 1890 r. Gonshiro Kubota. W Europie pojawiła się ona w 1974 r., zaczynając od oddziału we Francji. Jubileusz 50-lecia obecności Kuboty w Europie świętowano pod koniec października w Hiszpanii.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Kubota jest znanym producentem maszyn rolniczych i komunalnych. Posiada globalną siedzibę główną w Osace w Japonii, biura w ponad 120 krajach i ponad 55 tys. pracowników w Ameryce Północnej, Europie i Azji. 

Pół wieku w Europie

Kubota zaistniała w Europie w 1974 r. a swą działalność zaczynała od oddziału we Francji. 50-lecie obecności japońskiej marki w tej części globu obchodzono (23-24 października) w malowniczej scenerii Port Aventura w Hiszpanii. Na wydarzenie przybyły najwyższe władze firmy, zaproszono partnerów oraz dealerów z całego kontynentu. Goście wydarzenia w Hiszpanii mieli okazję poznać nowoczesne rozwiązania Kubota, dopasowane do lokalnych potrzeb europejskich klientów.

– Jako prezes Kubota Holdings Europe pragnę wyrazić ogromną wdzięczność naszemu zaangażowanemu zespołowi oraz lojalnym klientom, dealerom, dystrybutorom i partnerom w regionie. Ten kamień milowy świadczy nie tylko o naszych dotychczasowych osiągnięciach, ale także o fascynujących rozdziałach, które wspólnie napiszemy w nadchodzących latach. Dziękuję za 50 lat znakomitego rozwoju i perspektywę obiecującej przyszłości firmy Kubota w Europie. – zaznaczał Yasukazu Kamada, prezes Kubota Holding Europe, celebrując jubileusz.

– Ten wyjątkowy jubileusz jest nie tylko okazją do świętowania, ale także pokazuje jak ugruntowaną marką na europejskim rynku jest Kubota. A fundament na jakim dziś stoimi pozwala nam z ekscytacją patrzeć w przyszłość. Jednocześnie Kubota, która stawia na innowacje, tworząc technologicznie zaawansowane projekty, nie zapomina o swoich korzeniach, o japońskiej filozofii ciągłego doskonalenia, a także o nieustannym dbaniu o legendarną niezawodność swoich maszyn – powiedział Michał Poźniak, dyrektor zarządzający Kubota (Deutschland) GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce.

Prężny rozwój

Firma podkreśla że w Europie posiada ok. 20 tys. klientów. Na całym globie ma ich blisko 4 mln. Chociaż maszyny i urządzenia są jej główną linią produktów, Kubota produkuje również miejskie systemy oczyszczania wody, systemy nawadniające, rurociągi, konstrukcje dachowe oraz duże zawory podziemne. W sumie, w ofercie przedsiębiorstwa znajduje się ponad 20 tys. produktów i rozwiązań dostosowanych do różnorodnych potrzeb klientów.

Co ciekawe, w 1978 r. przedsiębiorstwo wypuściło na rynek swój pierwszy ciągnik w całości wyprodukowany na własnych podzespołach. Przez poprzednie lata były to ciągniki produkowane na licencji FIATA.

Myśląc o planach na przyszłość, Kubota planuje rozwój oparty na trzech filarach: automatyzacji, łączności i zrównoważonym rozwoju. “Automatyzacja ma pomóc w rozwiązaniu problemu braku wykwalifikowanej siły roboczej. Łączność, wspierana przez platformę Kubota Connect, zapewnia rolnikom dostęp do danych w czasie rzeczywistym, co pozwala na lepsze planowanie. Natomiast działania na rzecz zrównoważonego rozwoju skupiają się na redukcji emisji, poszukiwaniu alternatywnych źródeł energii, takich jak wodór, oraz rozwoju elektrycznych maszyn.” – czytamy na stronie przedsiębiorstwa.

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2024