Zwycięzcą konkursu „Liderzy Filantropii 2015” w kategorii „firma, która w minionym roku przekazała najwięcej środków na cele społeczne” został KGHM Polska Miedź. W kategorii „firma, która na cele społeczne przekazała największy odsetek swoich dochodów przed opodatkowaniem” zwyciężyło Vive Textile Recycling.

Liderzy Filantropii 2015 przekazali w 2014 r. na cele społeczne łącznie 64 507 171 zł . To więcej, niż kwota, którą dysponowało w 2014 r. Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w ramach Programu FIO (Fundusz Inicjatyw Obywatelskich, z którego w trybie konkursowym finansowane są inicjatywy społeczne). Na wysokim poziomie są wyniki kategorii procentowej: średni udział darowizn w dochodach firmy przed opodatkowaniem w pierwszej dziesiątce kategorii procentowej wynosi 1,15%.

KGHM Polska Miedź przekazał w 2014 r. na cele społeczne aż 17 mln zł, a Vive Textile Recycling przekazało w 2014 r. w formie darowizn 4,44% swoich dochodów. Obie firmy od lat prezentują odpowiedzialne podejście do prowadzenia działań społecznych, które cechuje długofalowość, przejrzystość i efektywność. Obie po raz kolejny znalazły się na podium laureatów konkursu „Liderzy Filantropii”.

CCJ 300 x 250

Kolejno drugie i trzecie miejsce w kategorii kwoty darowizn zdobyły PKO Bank Polski i PGE Polska Grupa Energetyczna. W kategorii procentowej na podium znalazły się także: Grupa Atlas oraz Farm Frites Poland. W tym roku przyznano także nagrody w dodatkowych kategoriach. Za „program filantropii indywidualnej pracowników” nagrodę odebrał PKN Orlen. W kategorii „program zaangażowania społecznego klientów” nagrodzony został Avon Cosmetics. Spośród siedmiu debiutantów w konkursie, tytuł „Lidera Filantropii” otrzymały firmy: Anwil – w kategorii kwotowej i Farm Frites Poland – w procentowej.

– Filantropia firm, szczególnie ta strategicznie planowana i konsekwentnie prowadzona, to rodzaj inwestycji, która daje długoterminowe społeczne korzyści. Zaangażowanie biznesu to nie tylko wymiar finansowy, za przekazanymi środkami kryje się ogromna skala oddziaływania największych polskich darczyńców korporacyjnych. Ich darowizny przynoszą realną zmianę społeczną, przekładają się na budowanie zaufania do biznesu, współdziałanie i współodpowiedzialność w społecznościach lokalnych – powiedziała Ewa Krupa, Przewodnicząca Zarządu Forum Darczyńców w Polsce.

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

1 Komentarz

Skomentuj