Do 30 kwietnia rozstrzygnąć mają się zamówienia na wykonanie trzech dróg rowerowych. Będą biegły w ulicach: Aleksandrowską-Limanowskiego-Wielkopolska, w al. Piłsudskiego i ul. Rokicińskiej oraz w ulicy Pabianickiej. – Chcemy by ekipy budowlane rozpoczęły prace już pod koniec maja – powiedział Witold Kopeć, pełnomocnik ds. polityki rowerowej.
Drugą decyzją jest zamówienie nowych projektów dróg dla rowerzystów. Do końca stycznia miasto ogłosi zamówienia na aż 43 projekty. Nowe drogi miałyby powstać, m.in. od ul. Łąkowej do ul. Żeromskiego, od ul. Legionów do Konstantynowskiej, następnie od al. Włókniarzy do al. Unii Lubelskiej czy na odcinkach ul. Julianowskiej, gdzie drogi wymagają uzupełnienia. Rowerem można będzie dojechać też ul. Źródłową do parku Helenów i Parku Ocalałych, ul. Nowomiejską do parku Staromiejskiego oraz zmodernizowaną drogą od ul. Krzemienieckiej do ul. Kopcińskiego.
Problemem wciąż jest centrum miasta, gdzie z uwagi na ciasną zabudowę nie da się wyznaczać nowych szlaków dla rowerów bez kosztownej przebudowy lub likwidowania miejsc postojowych dla samochodów. – Poszliśmy wzorem innych miast, takich jak Poznań czy Gdańsk. W trudno dostępnych miejscach chcemy wyznaczyć pasy ruchu na ulicach – dodał Witold Kopeć. Pasy powstaną m.in. na Piotrkowskiej (odcinek między al. Mickiewicza/Piłsudskiego a Żwirki/Wigury), Limanowskiego (między ul. Zachodnią a al. Włókniarzy), Tuwima (między Przędzalnianą a ul. Wydawniczą), Pomorską (między rondem Solidarności a ul. Lumumby) i wielu innych.
Miasto będzie nadal wyznaczać kontrapasy m.in. na odcinku ul. Kamińskiego oraz POW (między ul. Narutowicza a ul. Jaracza). Nowe pasy mają być wytyczone do 30 kwietnia.
źródło: uml.lodz.pl
Komentarze (0)