Reklama

ad1a regionalne Radomsko [31.10 – 2.12.2024]

Lubuskie. Powstanie energooszczędny budynek na potrzeby urzędu marszałkowskiego. Koszt to 54 mln zł

Lubuskie. Powstanie energooszczędny budynek na potrzeby urzędu marszałkowskiego. Koszt to 54 mln zł
MŁ/PAP
30.11.2022, o godz. 14:59
czas czytania: około 2 minut
0

W rejonie strefy przemysłowej w Zielonej Górze – Nowym Kisielinie, kosztem ponad 54 mln zł powstanie energooszczędny budynek administracyjny Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego. Przeniosą się do niego trzy departamenty urzędu odpowiedzialne za zarządzanie środkami UE.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B BDO zamknięcie roku [14.10-22.11.24]

Jak poinformował rzecznik Zarządu Województwa Lubuskiego Paweł Kozłowski, przetarg na realizację inwestycji wygrała spółka New Construction Concept z Katowic, z którą we wtorek została podpisana umowa. Zgodnie z nią budynek ma być gotowy do końca października 2023 r. i mieć siedmioletnią gwarancję.

Prosty i samowystarczający

Marszałek woj. lubuskiego Elżbieta Polak wskazała, że będzie to “bardzo prosty, samowystarczalny, energooszczędny budynek, dzięki któremu znacznie obniżymy koszty najmu i eksploatacji powierzchni biurowych, ale też koszty energii”. Ograniczona zostanie również – jak dodała w komunikacie – niska emisja gazów cieplarnianych do atmosfery.

Lokalizacja trzypiętrowego wzorcowego budynku pasywnego nie jest przypadkowa. Obiekt powstanie w sąsiedztwie budowanego już Parku Technologii Kosmicznych; w pobliżu planowana jest także budowa Inkubatora Przedsiębiorczości wraz z Centrum Ochrony Własności Intelektualnej.

Z dofinansowaniem

Wartość projektu związanego z budową budynku przekracza 54,2 mln zł. Kwota dofinansowania z UE to blisko 38 mln zł, a wkład własny województwa – ponad 16 mln zł.

Władze regionu wskazały, że każdego roku za wynajem przestrzeni biurowych urząd płaci blisko 1,5 mln zł. Nowy, własny obiekt ma zredukować znacząco te koszty, a zastosowana do jego budowy technologia sprawić, że jego utrzymanie nie będzie drogie.

Budynek administracyjny będzie miał cztery kondygnacje (parter i trzy piętra) o łącznej powierzchni prawie 3,6 tys. mkw. Znajdą się w nim biura, sale konferencyjne, pomieszczenia gospodarcze i techniczne służące interesantom i pracownikom.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Aktualności
css.php
Copyright © 2024