Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni zainaugurował kampanię “Mamo, Tato, wybieram ekotransport”. Jej adresatami są głównie dzieci w wieku 5 – 9 lat z gdyńskich i sopockich przedszkoli i szkół.

Kampania edukacyjno-informacyjna na temat ekologicznego podróżowania w mieście została zainaugurowana 20 września 2010 r. podczas seminarium w Hotelu Hotton. Jej adresatami są głównie dzieci w wieku 5-9 lat  z gdyńskich i sopockich przedszkoli i szkół. Celem kampanii jest edukowanie w zakresie ekologicznego transportu w mieście, ze szczególnym uwzględnieniem znaczenia komunikacji trolejbusowej, jako wygodnej, szybkiej i – co najważniejsze – przyjaznej dla środowiska alternatywy dla samochodu osobowego.

Głównym elementem kampanii jest program edukacyjny, do którego w 2010 i 2011 r. przystąpi ponad 2000 dzieci w szkołach i przedszkolach Gdyni i Sopotu. Najmłodsi w formie zabawy, pod kierunkiem odpowiednio przeszkolonych nauczycieli, poznawać będą rożne formy miejskiego podróżowania i dowiedzą się m.in. o zasadach bezpieczeństwa i kultury w środkach komunikacji miejskiej. Każda grupa zostanie wyposażona w komplet specjalnie stworzonych materiałów: podręcznika i zeszytu ćwiczeń, filmu edukacyjnego, prezentacji multimedialnej, puzzli, naklejek czy… drewnianych trolejbusów, które urozmaicą cykl sześciu spotkań.

Unisoft 300 x 250

Kampanii towarzyszy strona internetowa www.wybieramekotransport.pl, na której dzieci znajdą wiele ciekawych materiałów – gier, kolorowanek, zagadek czy quizów. Strona „bawiąc uczy", ale pozwala też dzieciom i nauczycielom na dzielenie się uwagami i spostrzeżeniami oraz zamieszczanie fotografii wykonanych podczas zajęć. 

źródło: gdynia.pl

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj