Reklama

AD1 Regionalne Leszno [05.11 – 25.11.2024]

Miasto wprowadza wytyczne dla ogródków letnich

Miasto wprowadza wytyczne dla ogródków letnich
jw
25.11.2019, o godz. 10:49
czas czytania: około 2 minut
0

Chociaż jeszcze nie nastała zima, w Rybniku już myślą o wiośnie - wchodzą w życie nowe zasady funkcjonowania ogródków sezonowych na płycie rynku i na deptaku.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B BDO zamknięcie roku [14.10-22.11.24]

Nowe wytyczne dla restauratorów prowadzących letnie ogródki gastronomiczne zapewnić mają ład i estetykę przestrzeni publicznej rybnickiego rynku oraz deptaka.

Opisane zasady dotyczą ogródków letnich ustawianych w sezonie, czyli od 1 kwietnia do 31 października, w obszarze rybnickiego rynku oraz deptaka, obejmującego ulice Jana III Sobieskiego, św. Jana, Plac Kościelny, Powstańców Śląskich – do Placu św. Jana Pawła II oraz przylegające do niego fragmentów ulic Mikołowskiej i Wysokiej.

Zarządzenie reguluje m.in. takie kwestie, jak obowiązek zapewnienia klientom możliwości korzystania z zaplecza sanitarnego, kolorystykę i wielkość parasoli czy wysokość ustawionych w ogródku mebli i urządzeń (maks. 100 cm). Ogródek i jego ogrodzenie musi być wykonane z estetycznych oraz naturalnych elementów, umożliwiających, w razie konieczności, jego szybki demontaż, zaś wyposażenie ogródków, w szczególności meble, z tworzyw naturalnych, np. wikliny, rattanu, drewna oraz metalu. Nowe zasady dość mocno ograniczają też wykorzystywanie ogródków jako nośnika wszelkiego rodzaju reklam. Wyposażenie ogródków oraz elementy reklamowe powinny być dopasowane do reprezentacyjnego charakteru rynku i deptaka, a także spójne z historyczną tkanką miasta.

Prezydent podpisał nowe zarządzenie dotyczące letnich ogródków jesienią w odpowiedzi na wcześniejsze prośby restauratorów. W poprzednim sezonie właściciele restauracji deklarowali, że są w stanie dopełnić zasad dotyczących estetyki ogródków – wymienionych w zarządzeniu – pod warunkiem, że będą mieli czas na przygotowanie. Wówczas w rozmowie z prezydentem właściciele restauracji mówili, że właśnie późną jesienią rozmawiają z kompaniami piwowarskimi na temat wyposażenia ogródków na kolejny sezon.

Warto dodać, że wdrożenie projektu nowego zarządzenia w obecnym kształcie jest spójne z opracowywaną uchwałą w sprawie utworzenia parku kulturowego w mieście.

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Reklama

ZM WEBINAR4 Fundacja Sendzimira [17.10-07.11.24]

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Zieleń miejska
css.php
Copyright © 2024