W tym roku obowiązują te same zasady na jakich użytkownicy korzystali z systemu w sezonie 2014. Nie zmieniają się ceny i loginy, a na kontach użytkowników zapisane są środki zgodne z ich stanem z końca ubiegłego sezonu.
– Zalecamy natomiast wymianę kodu PIN. Można to zrobić z poziomu stacji, wciskając przycisk resetuj PIN – już po podaniu numeru telefonu i błędnego PINu – informuje Michał Pyclik z ZIKIT.
W maju wprowadzona zostanie funkcjonalność obsługi systemu Krakowska Kartą Miejską, która pozwoli na regularnym pasażerom KMK dłużej bezpłatnie użytkować rowery miejskiej. Z kolei w połowie roku wdrożona zostanie aplikacja, która pomoże wybrać przyjazne dla rowerzystów trasy przejazdu.
Przypomnijmy, że ubiegły rok był rekordowy dla miejskich wypożyczalni rowerów. W KMKBike zarejestrowanych jest 280 tys. stałych użytkowników, a w poprzednim sezonie jednoślady wypożyczano ponad 300 tys. razy.
Obecnie KMKBike składa się z 34 stacji rowerowych i 300 jednośladów. W kolejnych latach system będzie rozbudowywany. Docelowo, w 2018 roku ma być 150 stacji rozsianych po całym Krakowie i 2 tys. rowerów.
Kraków był pierwszym polskim miastem, które uruchomiło już w 2008 roku system miejskich wypożyczalni BikeOne. Był to projekt pilotażowy realizowany w ramach unijnego programu Caravel/Civitas II. To na doświadczeniach Krakowa uczyły się inne duże miasta, które uruchamiały w kolejnych latach systemy miejskich wypożyczalni jednośladów.
Komentarze (0)