Reklama

AD1A KUBOTA 04.03-04.04.24

Nie śmieć w sieć!

Nie śmieć w sieć!
mb
23.04.2015, o godz. 12:15
czas czytania: około 2 minut
0

W przeciągu zaledwie jednego roku w Poznaniu powstały 852 zatory oraz 412 awarie będące skutkiem traktowania sieci kanalizacyjnej jak kosza na odpady. Aby zapobiec kolejnym problemom AQUANET stworzył kampanię informacyjno-edukacyjną.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B KUBOTA 04.03-04.04.24

 – Głównym powodem rozpoczęcia tej kampanii są tony odpadów zalegających na kratach przepompowni ścieków i oczyszczalni, które nie powinny się w kanalizacji znaleźć, a które powodują zatory i awarie. Przypuszczamy, że przyczyna tkwi nie tyle w złej woli, co niewiedzy mieszkańców – chcemy to zmienić. Przed nami długi proces edukacyjny, który mamy nadzieję, będziemy realizować z sukcesem – tłumaczy specjalista ds. marketingu spółki Aquanet Maja Zygmanowska.

siec

Do poznańskiej sieci kanalizacyjnej trafiają rozmaite odpady, m.in. żywność, artykuły higieniczne, baterie, oleje, gazety, zabawki, elementy garderoby. Znaleziono w niej także bardziej zaskakujące przedmioty jak wózek dziecięcy, pralka “Frania” czy poświąteczne choinki. Blokowanie sieci powodują jednak nie tylko tak wyszukane i duże odpady, wystarczy zwykła gąbka. Skutki wyrzucania różnych przedmiotów do kanalizacji nie ograniczają się do tworzenia zatorów, których usuwanie jest czasochłonne, wiąże się także z dodatkowymi kosztami i utrudnieniami w ruchu ulicznym.

Wiele substancji powoduje także spustoszenia we florze mikroorganizmów prowadzących biologiczne oczyszczanie ścieków. Oleje silnikowe są silnymi truciznami dla większości organizmów wodnych, a resztki jedzenia przyciągają szczury. Wrzucanie do sedesu resztek pokarmu jest równoznaczne z ich karmieniem i przez to zwiększeniem populacji. Stąd też gryzoń znalazł się w spocie promującym kampanię “Nie śmieć w sieć”:

Akcja ,,Nie śmieć w sieć” realizowana będzie zarówno w przestrzeni miejskiej (na citylightach, ulotkach, plakatach), jak i w Internecie na stronie internetowej spółki, w portalu Facebook oraz YouTube. Kampanie edukujące społeczeństwo dotyczące tego samego problemu prowadzone są również w innych miastach Polski, m.in. w Warszawie (pod hasłem ,,Sedes to nie kosz na śmieci”) i Wrocławiu (,,Nie zapychaj! Pomyśl!”).

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2024