Sterowanie silnika otrzymało nowe oprogramowanie, zmieniono parametry wtrysku, obniżono prędkość biegu jałowego i zastosowano wydajniejsze przetwarzanie spalin. Zastosowano także niskotarciowy olej silnikowy obniżający wewnętrzne opory tarcia.
Silnik współpracuje z sześciobiegową skrzynią biegów o długich przełożeniach trzech najwyższych biegów. Pozwala to obniżyć prędkości obrotowe silnika jednocześnie zmniejszając zużycie paliwa. Aby pomóc kierowcy w doborze przełożeń, na desce rozdzielczej zastosowano wskaźnik pomagający dokonać właściwego wyboru w odpowiednim momencie.
- i30 blue: Wyposażony w silnik Diesla 1,6 CRDi o mocy 90 KM, model i30 w wersji pięciodrzwiowej może się pochwalić emisją dwutlenku węgla wynoszącą 125 g/km. Wyposażenie w pakiet -i-blue zmniejsza tę wartość o dalsze 15,2% do zaledwie 106g/km.
- i10 blue: Model z silnikiem 1,1 CRDi o mocy 70 KM sam w sobie ma bardzo niski poziom emisji dwutlenku węgla – 114 g/km. Z podstawowymi elementami pakietu i-blue i silnikiem U2 1,6, wielkość ta obniża się do zaledwie 95g/km, osiągając znaczący 17% spadek.
- i10 blue CNG: Najbardziej doskonałe rozwiązanie, udało się osiągnąć dzięki połączeniu nowo opracowanego, trzycylindrowego silnika 0,8 l. z turbodoładowaniem (98PS) oraz zastosowania CNG. W tym pakiecie, i10 blue CNG może się pochwalić emisją dwutlenku węgla na poziomie jedynie 65g/km.
źródło: auto.gazeta.pl, fot. Hyundai
Komentarze (0)