– Wykorzystaliśmy przyszkolne zagajniki, wzbogaciliśmy je florystycznie i wyposażyliśmy w tematyczne tablice dydaktyczne. Wszystko po to, by nasze zielone ścieżki umożliwiały uczniom poznanie świata w jego złożoności, wspomagały samodzielność uczenia się, rozbudzały ciekawość poznawczą i zachęcały do ochrony przyrody – mówi kierownik projektu „Mój zielony DOM”, Joanna Handziak-Buczko z Centrum Kształcenia Ustawicznego we Wrocławiu, realizatora projektu z ramienia Wydziału Edukacji Gminy Wrocław.
– Na ścieżkach znajdziemy tablice przyrodnicze i gry edukacyjne, które pozwolą nam lepiej zrozumieć otaczającą nas przyrodę. Jak rozpoznać gatunki drzew iglastych, które owady są pożyteczne, a które szkodliwe, w jaki sposób zwierzęta zaznaczają swoją obecność (…) – między innymi takie informacje czekają na zwiedzających. Nie zabrakło również zagadnień z ochrony przyrody – o utylizacji śmieci, o roślinach chronionych w Polsce czy źródłach zanieczyszczeń środowiska.
– Chcemy kształtować postawę proekologiczną wśród dzieci i młodzieży. Niewątpliwie zadbane, zielone i oznaczone szkolne place nam w tym pomogą. To pierwszy krok. Edukacja ekologiczna zaczyna się od naszego najbliższego otoczenia. Warto je poznać i zrozumieć – wyjaśnia Dyrektorka Zespołu Szkół Nr 24 we Wrocławiu Małgorzata Szafoni-Chorbińska, współautorka projektu.
Ścieżki są już dostępne dla zwiedzających, ale oficjalne otwarcie nastąpi dopiero 25 września.
Przyrodnicze ścieżki edukacyjne powstały w ramach projektu: “Mój zielony DOM”, współfinansowanego z funduszy EOG oraz środków Gminy Wrocław.
Komentarze (0)