Budowa nowej trasy kosztowała 294 mln zł. 85 proc. tej kwoty to środki z Unii Europejskiej.
W ramach projektu wybudowano ponad 10 km drogi ekspresowej oraz 3-kilometrowy fragment drogi stanowiący łącznik pomiędzy DK 11 a węzłem Jarocin. Dwujezdniowa droga ekspresowa odciąży Jarocin od ruchu ciężkiego, a kierowcom podróżującym tranzytem umożliwi szybką i bezpieczną podróż.
Docelowo droga ekspresowa S11 połączy Koszalin i Poznań z południem Wielkopolski i dalej z Górnym Śląskiem. Niedawno na jej trasie udostępniona została też obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego.
– Dzisiaj do ruchu oddajemy obwodnicę Jarocina, a w przyszłym roku otworzymy obwodnicę Kępna. Wszystkie te inwestycje pozwalają na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z obrębu wielkopolskich miast, a tym samym podnoszą poziom bezpieczeństwa ich mieszkańców – to słowa ministra infrastruktury i budownictwa Andrzeja Adamczyka odczytane podczas otwarcia drogi.
Nowa trasa ekspresowa jest skomunikowana z kluczowymi dla miasta drogami poprzez węzły Mieszków i Jarocin. Zadbano także o sprawne odwodnienie jezdni i o to, aby przy trasie postawić urządzenia związane z ochroną środowiska.
Komentarze (0)