– To pierwsza w historii spółki sytuacja, gdy wyprodukowane w Bydgoszczy pojazdy szynowe musiały być transportowane drogą morską. Z fabryki najpierw liniami kolejowymi docierały do włoskiego portu Villa San Giovanni, a stamtąd specjalnym promem płynęły na położoną na Morzu Śródziemnym wyspę – powiedział Maciej Grześkowiak z Pesy.
Trenitalia podpisała z Pesą umowę na dostawę 44 spalinowych pojazdów typu ATR 220Tr w 2013 roku. W 2019 roku przewoźnik skorzystał z opcji i zamówił dodatkowe 14 sztuk tych pojazdów, z których 10 z nich to pociągi dostarczone na Sardynię. Produkcja ostatnich czterech pociągów trwa i trafią one do Włoch w pierwszym kwartale 2021.
Łącznie we Włoszech eksploatowanych jest już 95 pojazdów Pesa, a ostatecznie będzie ich 99. Jeżdżą nimi pasażerowie między innymi w rejonach Florencji, Pizzy, Padwy, Bergamo czy Bolonii, a teraz także Sardynii.
Pesa uzyskała do tej pory 23 homologacje zagraniczne. Pojazdy Pesa wykorzystują przewoźnicy kolejowi w Niemczech, Włoszech, Czechach, na Litwie, Białorusi i Ukrainie, a tramwajami podróżują mieszkańcy Moskwy, Kijowa, Sofii, rumuńskiego Cluj, węgierskiego Szeged i rosyjskiego Kaliningradu. W tej chwili spółka, poza umową z Trenitalia, produkuje elektryczne zespoły trakcyjne dla czeskiego RegioJet i tramwaje dla Jassy w Rumunii.
Komentarze (0)