Tym razem do wyboru są trzy kategorie: do zeszłorocznych – najlepiej zagospodarowanej witryny i najlepiej wykonanego tegorocznego remontu budynku, dodano najlepiej zagospodarowane podwórze.
A jest o co powalczyć, ponieważ zwiększono pulę nagród. Zwycięzca w kategorii „witryna roku” otrzyma 5 tys. zł, w kategorii „elewacja roku” – 60 tys. zł, a za „podwórze roku” – 40 tys. zł. Wszyscy zainteresowani wzięciem udziału w konkursie będą mogli zgłaszać się za ok. 2 tygodnie, kiedy będą już dostępne wnioski zgłoszeniowe. Konkurs zostanie rozstrzygnięty w pierwszej połowie grudnia.
W ubiegłym roku zwycięzcą w kategorii „witryna roku” został salon „Adrian” przy ulicy Piotrkowskiej 46. Właściciel otrzymał 2,5 tys. zł. Przyznano także dwa wyróżnienia: sklepowi odzieżowemu „Lola” (ul. Piotrkowska 59) i pizzerii „Presto” (ul. Piotrkowska 142). Zwycięzcą w kategorii „elewacja roku” został budynek przy ulicy Piotrkowskiej 145. Właściciel wygrał 15 tys. zł. Przyznano także dwa wyróżnienia: dla elewacji budynku przy ul. Piotrkowskiej 114 i elewacji obiektu przy ul. Piotrkowskiej 17.
Celem konkursu jest propagowanie ulicy Piotrkowskiej jako reprezentacyjnego fragmentu Łodzi oraz mobilizacja mieszkańców, przedsiębiorców i instytucji do podejmowania prac związanych z podniesieniem walorów estetycznych budynków i witryn. Rozpisanie konkursu jest jednym z działań zapisanych w „Strategii dla ulicy Piotrkowskiej”.
źródło: uml.lodz.pl
Komentarze (0)