W ramach projektu Unii Europejskiej jesienią tego roku ruszy ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna „Polish Energy Bus”, której koordynatorem ze strony polskiej jest Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A. Kampania planowana jest na lata 2003-2005. Głównym koordynatorem projektu jest firma niemiecka B.&S.U., która realizowała już podobny projekt,
finansowany z funduszy rządowych, na terenie Niemiec.


Zadaniem kampanii będzie promowanie w społecznościach lokalnych źródeł energii, przyjaznych dla środowiska technologii, energooszczędnych przedsięwzięć oraz podnoszenie świadomości ekologicznej. Zadaniem zaś ekspertów będzie dotarcie z programem informacyjno-edukacyjnym bezpośrednio do mieszkańców gmin, lokalnych władz i przedsiębiorców.
Autobus wyposażony w specjalistyczny sprzęt (baterie fotowoltaiczne, kamery termowizyjne, baterie i urządzenia do oszczędzania wody, stół konferencyjny, sprzęt audiowizualny, obiekty demonstracyjne, itp.), wraz z ekspertami z dziedziny środowiska i efektywności energetycznej, odwiedzi w ramach jedenastu 2-miesięcznych kampanii minimum 100 polskich gmin, w następującej kolejności: woj. śląskie, opolskie i dolnośląskie, wielkopolskie i lubuskie, zachodniopomorskie, pomorskie i kujawsko-pomorskie, warmińsko-mazurskie i podlaskie, lubelskie.
Każda z tych pojedynczych kampanii będzie obejmowała gminy w ramach je...