BDO z ewidencją odpadów
Ministerstwo Środowiska zapowiada, że do 24 stycznia 2018 r. powstanie baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami. Przedsiębiorcy będą mieli pół roku od momentu jej utworzenia na złożenie wniosku o wpis do rejestru.
Wyczekiwana od kilku lat przez branżę baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) pierwotnie miała powstać na początku 2016 r. Termin ten w ustawie o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym z 11 września 2015 r. odsunięto w czasie, do 24 stycznia 2018 r. (według medialnych zapowiedzi resortu środowiska) pojawić się ma moduł rejestrowy bazy danych o odpadach.
Do 31 grudnia 2019 r. do ewidencji odpadów stosuje się przepisy dotychczasowe. Przedsiębiorcy będą mieli pół roku od momentu utworzenia bazy BDO na złożenie wniosku o wpis do rejestru. Od 1 stycznia 2020 r. będą obowiązywały nowe przepisy dotyczące ewidencji odpadów i przepisy karne w tym zakresie, a także inne przepisy związane z ewidencją, tzn. nowy art. 79 ust. 5 ustawy o odpadach (gromadzenie w BDO informacji zawartych w dokumentach ewidencji) oraz nowy art. 83 ust. 2a ustawy o odpadach (dostęp uprawnionych organów do elektronicznej ewidencji odpadów). Późniejsze wejście w życie tych przepisów wynika z konieczności zapewnienia w pierwszej kolejności sprawnego wdrażania BDO w zakresie rejestru.
W bazie będą gromadzone informacje m.in. o wprowadzanych do obiegu produktach w opakowaniach, olejach s...