Proponujemy zmianę metody obliczania środków, jakie organizacja odzysku winna przeznaczyć na publiczne kampanie edukacyjne poprzez odniesienie ich do przychodów z roku poprzedzającego ten, w którym prowadzone są kampanie edukacyjne. Taka modyfikacja wyeliminuje niepewność organizacji odnośnie rozmiarów środków finansowych, które należy przeznaczyć na kampanie, a ponadto umożliwi ich równomierne rozłożenie w czasie. Wówczas organizacje dysponowałby od początku roku wiedzą odnośnie środków, które zobowiązane są przeznaczyć na kampanie, co wyeliminowałoby sytuację, w której kampanie edukacyjne są odkładane w czasie, do momentu, w którym organizacje zyskują pewność w zakresie przychodów w danym roku.

Naszym zdaniem, warto również rozważyć wprowadzenie sankcji za niewywiązanie się z obowiązku prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych przez przedsiębiorców samodzielnie realizujących obowiązki nałożone przez ustawę ZSEE. Obecnie, z uwagi na brak kar, przepisy te stanowią lex imperfecta, co przyczynia się do niemal całkowitej nieskuteczności tej regulacji i obniżenia ilości środków przeznaczanych na akcje edukacyjne w skali kraju.

 

Finansowanie systemu

Z naszego doświadczenia wynika, że w dalszym ciągu zdarzają się przypadki demontowania sprzętu przez w...