Certyfikacja wykonawców w zamówieniach publicznych
Z dużą uwagą wyczekiwaliśmy propozycji uregulowania kwestii certyfikacji wykonawców zamówień publicznych. Taka propozycja pojawiła się – w sierpniu zakończyły się konsultacje projektu ustawy o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych oraz zmianie niektórych innych ustaw (UC147), który został przygotowany przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii.
Celem nowej regulacji ma być ograniczenie liczby dokumentów składanych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w celu wykazania braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu. Dzięki temu życie – zarówno wykonawców, jak i zamawiających – ma stać się prostsze. Wykonawcy będą bowiem uprawnieni do posługiwania się certyfikatem na potrzeby wielu różnych postępowań, bez konieczności każdorazowego gromadzenia i składania dokumentów.
Jeszcze jako Związek Pracodawców Gospodarki Odpadami składaliśmy swoje stanowisko w toku konsultacji, wskazywaliśmy również na dodatkowe, istotne naszym zdaniem problemy, które mogą wystąpić w związku z wprowadzeniem certyfikacji do przepisów regulujących materię zamówień publicznych.
Główne założenia projektowanej ustawy
Zwraca uwagę fakt, że ustawodawca nie zdecydował się na w...