Zmiany klimatyczne, koszty energii, wadliwa i starzejąca się infrastruktura, zmiany we wzorcach zużycia, straty wody, wymogi w zakresie wydajności to tylko przykłady wyzwań, przed którymi od kilku lat stoi duński sektor wodny. Kolejne to chociażby starzejąca się siła robocza i potrzeba pozyskania nowych talentów. Jak sprostać temu wszystkiemu?

Cyfryzacja całkowicie zmieniła to, jak radzimy sobie z powyższymi wyzwaniami w Danii. Można powiedzieć, że przeszliśmy transformację w tym zakresie. Sposób, w jaki pracujemy, zmienił się w ciągu ostatnich 15–20 lat dzięki podejściu opartemu na danych – i dotyczy to zarówno rozwoju, jak i eksploatacji czy konserwacji zakładów wodociągowych. Firmy te postrzegają transformację cyfrową jako warunek wstępny sprostania tym wyzwaniom i ewolucji sposobu, w jaki zarządzają swoimi przedsiębiorstwami użyteczności publicznej. Na poziomie strategicznym kierownictwo wyznacza cele, a cała firma jest częścią transformacyjnej podróży.

Czym jest cyfryzacja?

Trzy terminy: cyfryzacja, digitalizacja i transformacja cyfrowa są powszechnie używane zamiennie, czasami bez wyraźnego rozróżnienia między nimi. W rzeczywistości są to trzy różne pojęcia i są używane do opisania poziomu dojrzałości cyfrowej organizacji. Nie ma dokładnych definicji, ale dobrym i ...