Czy można zajmować się urządzaniem, pielęgnacją zieleni, nie uwzględniając potrzeb ludzi, którzy z niej korzystają? To niemożliwe. Duża liczba kontaktów telefonicznych, korespondencja tradycyjna i mailowa… wszystko to sprawia, że kluczową kwestią dla sprawnego i efektywnego funkcjonowania zarządu zieleni jest odpowiednia organizacja. 
Jak to się robi w Zarządzie Zieleni we Wrocławiu?

 

Oczywiście wspomniana ilość interakcji w dużej mierze dotyczy spraw, nazwijmy je – bytowo-­?technicznych (zwłaszcza, że we Wrocławiu Zarząd Zieleni zajmuje się także utrzymaniem zieleni przyulicznej). Mamy tu do czynienia zatem ze zgłoszeniami uszkodzeń, suchego drzewostanu, próśb o sprzątanie, likwidacji różnego rodzaju szkód, dzierżaw terenu czy zezwoleń na różnoraką działalność na terenie parków. Jednak w wielu przypadkach nawet za prośbą o załatwienie różnych pojedynczych interesów kryje się potencjał rozwiązań systemowych, możliwość zaangażowania strony społecznej. Najbardziej interesujący jest dość szeroki margines zgłoszeń o urządzenie jakiejś zielonej przestrzeni. Nie jest tajemnicą, że odpowiedź na potrzeby mieszkańców zgodnie z ich oczekiwaniami i sugestiami gwarantuje przychylność, rodzi społeczną współodpowiedzialność zespołu autorskiego, pomaga forsować projekty, które w&n...