Diagnoza rynku PPP
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), jako kolejna agenda rządowa, z rozmachem zajęła się wspieraniem rozwoju rynku PPP. W tym celu postanowiono zbadać sytuację wśród podmiotów uczestniczących w tego typu transakcjach oraz określić najważniejsze zadania, konieczne do podjęcia promocji rozwijającego się w Polsce rynku PPP. Dlatego też PARP zamówił raport, który do tej pory wykonano i opublikowano w trzech częściach przez Centrum Partnerstwa Publiczno-Prywatnego w ramach projektu systemowego pn. „Partnerstwo publiczno-prywatne”, realizowanego w Programie Operacyjnym Kapitał Ludzki, Działanie 2.1 „Rozwój kadr nowoczesnej gospodarki”.
Raport zawiera analizę potencjału podmiotów publicznych i przedsiębiorstw dla realizacji PPP ijest rzetelnym przeglądem, dokonanym po obu stronach transakcji – prywatnej i publicznej. Stanowi on również analizę obecnego stanu tej nowej w kraju formy dostarczania usług i infrastruktury publicznej. Warto dodać, iż wśród autorów opracowania znajduje się dr Irena Herbst, była wiceminister gospodarki, która wprowadzała ideę PPP w Polsce. Raport obiektywnie i krytyczni...