Nowe trendy w komunikacji

Konsultacje społeczne nie muszą oznaczać nudnych, wielogodzinnych zebrań organizowanych w klasach szkolnych lub salach parafialnych. Tę popularną formę komunikacji bezpośredniej z mieszkańcami mogą zastąpić media elektroniczne. Dzięki szybkości, precyzyjnemu „targetowaniu” i osobistemu charakterowi komunikatu, elektroniczne formy przekazu mogą wkrótce zdominować rynek usług komunikacyjnych na szczeblu lokalnym.

Program konsultacji społecznych, organizowanych przez władze lokalne, zakłada dość często zwoływanie zebrań w miejscach publicznych. Z reguły organizatorzy takich spotkań mogą spodziewać się niskiej frekwencji, przypadkowego doboru uczestników i emocjonalnej dyskusji, określanej mianem „koncertu życzeń”, adresowanego do władz lokalnych. Wszystkie zaległe, obecne i przyszłe problemy zgłaszane przez mieszkańców zostają wpisane na listę spraw do załatwienia. Tak naprawdę ani decydenci, ani obywatele nie wierzą w skuteczność tej formy konsultacji społecznych. Właśnie dlatego warto podjąć próbę wykorzystania innych, sprawdzonych już w marketingu firm komercyjnych, sposobów komunikacji z wybranymi grupami odbiorców.

Mniej biurokracji
Dokonując wyboru konkretnej metody, trzeba pamiętać o tym, że nawet bardzo ważna informacja dotycząca całej społeczności lokalnej nie zainteresuje w równym stopniu wszystkich mieszkańców. Z tego powodu należy różnicować formy i narzędzia komu...