Po wejściu Polski do Unii Europejskiej w 2004 r. pojawiły się nowe możliwości pozyskania środków finansowych na inwestycje, przede wszystkim dla małych i średnich przedsiębiorstw. Dostrzegła tę szansę jedna ze stacji demontażu pojazdów.

Firma ta przyjęła cztery etapy działania. Po pierwsze znalezienie przedsiębiorstwa consultingowego, które pomoże w sporządzeniu wniosku. Potem przygotowanie dokumentów niezbędnych do zawarcia umowy o dofinansowanie. A następnie kolejno realizacja inwestycji oraz rozliczenie płatności.
Po przygotowaniu 26 czerwca 2006 r. wniosku złożono go w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie. Pismem z 8 listopada 2006 r. otrzymano informację o akceptacji listy rankingowej projektów rekomendowanych do wsparcia w ramach V rundy aplikacyjnej do Działania 2.4 Sektorowego Programu Operacyjnego „Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw” oraz o przesłaniu jej do Ministerstwa Rozwoju Regionalnego w celu zatwierdzenia. Po dwóch tygodniach otrzymano potwierdzenie pozytywnego rozpatrzenia wniosku. W związku z koniecznością podpisania umowy o dofinansowanie do końca 2006 r. należało w krótkim czasie przygotować i dostarczyć do NFOŚiGW wszelkie brakujące dokumenty. Ostatecznie 28 grudnia 2006 r. podpisano umowę o dofinansowanie projektu pn. „Dostosowanie stacji demontażu pojazdów do standardów środowiskowych”.
Trze...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?