Strategia przedsiębiorstw z uwzględnieniem zasad ECSR stwarza możliwości kreacji trwałego i efektywnego modelu biznesu poprzez jednoczesną budowę długoterminowej wartości firmy. Przyjęte kryteria ekologiczne na wszystkich poziomach zarządzania mogą stać się podstawą sukcesu przedsiębiorstwa.
Budowanie strategii odpowiedzialnego biznesu w obecnej sytuacji gospodarczej stanowi bardzo ważny czynnik przetrwania przedsiębiorstw, funkcjonujących w złożonej rzeczywistości biznesowej. Istotnym elementem takiego założenia są kryteria ekologiczne. Stanowią one nie tylko źródło kosztów przedsiębiorstwa, ale przede wszystkim są platformą stabilnego budowania przewagi konkurencyjnej wobec rywali biznesowych. Stopień agresji rynkowej, wynikający ze spadających marż zysku oraz często większej podaży na rynku w stosunku do popytowych możliwości klientów często utrudnia osiąganie sukcesu, doprowadzając nawet do upadku przedsiębiorstwa. Kryteria te podniesione do rangi strategicznej mogą być podstawą budowy nowej koncepcji zarządzania, jaką jest ekologiczna społeczna odpowiedzialność biznesu ECSR (ang. Environmenal Corporate Social Responsibility ).
Założenia konkursowe
Na podstawie wyników badań, przeprowadzonych na próbie 120 przedsiębiorstw, które w okresie 2006-2008 przystąpiły do konkursu „Firma Bliska Środowisku” i stały się jego laureatami, skonstruowa...