Wypożyczalnie elektrycznych samochodów w ramach car-sharingu i taksówki elektryczne funkcjonują już w wybranych miastach Polski. Czy może to być sposób na zmniejszenie emisji spalin w polskich aglomeracjach miejskich?

Zanieczyszczenie powietrza jest dużym problemem polskich miast. Wymiana wysłużonych autobusów na elektryczne, pieców na ekologiczne, nasadzenia zieleni, darmowa komunikacja miejska w przypadku przekroczenia średnich stężeń szkodliwych pyłów i ograniczenie dostępności do centrów miast dla aut niespełniających norm ekologicznych to tylko niektóre ze sposobów na poprawę jakości miejskiego powietrza. Równie korzystne byłoby używanie samochodów elektrycznych zamiast spalinowych, ale rynek ten w Polsce zaczyna się dopiero rozwijać. Słusznym kierunkiem wydaje się wprowadzanie rozwiązań pośrednich pomiędzy transportem prywatnym a publicznym. O to, czy wypożyczalnie samochodów elektrycznych typu car-sharing, a także taksówki elektryczne mogą przyczynić się do zmniejszenia emisji spalin w miastach, redakcja zapytała ekspertów.

Leszek Drogosz, dyrektor Biura Infrastruktury Urzędu m.st. Warszawy

Warszawa popiera popularyzację napędów i paliw alternatywnych, a w szczególności napędu elektrycznego. Ma on przewagę nad spalinowym z uwagi na swoją wyższą sprawność energetyczną, niższe emisje CO2, hałasu i zanieczyszczeń. W efekcie wpisuje się w założenia m.in. ?Strategii zrównowa...