Nowoczesne technologie jako jedne z pierwszych najczęściej wprowadzane i stosowane są w Chinach. Zapewne dlatego chińska grupa konsumentów jest również w największym stopniu zdecydowana na zakup samochodu elektrycznego. Jak wygląda rynek tego typu pojazdów w Europie? Czy europejscy konsumenci są na nie gotowi?

Z globalnego raportu „Gaining traction. Will consumers ride the electric vehicle wave?”, przygotowanego przez firmę Deloitte, wynika, że ogólne zainteresowanie samochodami elektrycznymi rośnie także w Europie. Na pierwszym miejscu wśród potencjalnych nabywców są Turcy, na drugim uplasowali się Hiszpanie (22%), za nimi Włosi (14%), Brytyjczycy (11%), Niemcy (9%), Belgowie (7%) oraz Francuzi (5%).
 
Entuzjaści
Potencjalni pierwsi nabywcy to w zdecydowanej większości ludzie bardzo dbający o środowisko naturalne, aktywni politycznie, wyznaczający trendy i świetnie orientujący się w nowinkach technicznych. Połowa z nich to osoby w wieku od 18 do 34 lat. Zdecydowaną większość stanowią mężczyźni. Jednym słowem określają samochód elektryczny jako „ekologiczny”, a jednocześnie postrzegają go jako rzecz modną, wygodną, bezpieczną, stylową i przedstawiającą wysoką wartość. Są to świadomi i wymagający konsumenci, którzy podążają za trendami na współczesnym, rozwijającym się rynku motoryzacyjnym.
Mimo iż potenc...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?