Według danych Bałtyckiej Agencji Poszanowania Energii, w zeszłym roku wyprodukowano w Polsce ok. 350 tys. ton pelet, z czego ok. 60 tys. ton (17%) wykorzystano w kraju. Niemal 300 tys. ton sprzedano, by – paradoksalnie – poprawiać jakość powietrza za granicą, a przy okazji podreperować budżety domowe tamtejszych mieszkańców. Przy obecnym poziomie cen pelet, które już w znacznym stopniu stają się konkurencyjne dla drożejących błyskawicznie nośników energii z kopalin, nadszedł czas, aby poważnie zająć się promocją pelet w Polsce. Z inicjatywy producentów tego paliwa Polska Izba Biomasy wznowi wkrótce działalność Forum Konsultacyjnego „Pelety w Polsce”. Ponad trzy lata temu odbyło się kilka spotkań Forum, utworzonego z inicjatywy, przedwcześnie zmarłego, pierwszego prezesa Zarządu i współzałożyciela Izby – Adama Tomiczka. Był on wielkim zwolennikiem paliwa ekologicznego z biomasy. Wówczas promocja pelet na polskim rynku, z uwagi na niewielki ich potencjał, była posunięciem przedwczesnym. Za granicą pelety sprzedawały się świetnie, a w Polsce nikt o nich nie chciał słyszeć. Królował ekogroszek.

Forum Konsultacyjne „Pelety w Polsce” stawia sobie za cel popularyzację dobrej jakości pelet jako alternatywę dla oleju opałowego, gazu ziemnego, ale i dla węgla, ze względu na e...