Jacek Ajdukiewicz

Z całego szeregu systemów i sposobów wykonywania renowacji zużytych, uszkodzonych, zniszczonych i zdewastowanych nawierzchni z mieszanek asfaltowych, względnie asfaltobetonowych, na szczególną uwagę zasługuje wykorzystanie, dla uzyskania najkorzystniejszych efektów techniczno-ekonomicznych (jakości i żywotności nawierzchni poddanych renowacji), właściwości geowłóknin, przeznaczonych wyłącznie do umieszczania wewnątrz konstrukcji nawierzchni jezdni.

Renowację wyeksploatowanej nawierzchni asfaltowej przeprowadza się wyłącznie w suchej porze roku, w warunkach braku opadów atmosferycznych i przy suchej renowowanej nawierzchni [Fot. 1. Skutek zastosowania geeowłókniny o grubości 2,7 mm i wydłużeniu przy zerwaniu >100%].

Przystępując do renowacji

należy zapewnić dokładne usunięcie ze starej nawierzchni wszystkich zanieczyszczeń, nie będących integralną jej częścią (luźne kawałki i odpryski asfaltu; przyczepione do nawierzchni kawałki błota, gliny, itp). Oczyszczenie całej nawierzchni (najkorzystniej: obrotową mechaniczną wirującą szczotką drucianą) powinno doprowadzić do stanu, w którym na podłożu starej nawierzchni pozostaną jedynie związane jej elementy

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?