Bez wody nie ma życia, więc powinno się o niej dużo mówić, zwłaszcza gdy jest najwyższej jakości. Temu właśnie służy organizowany od czterech lat przez miesięcznik ?Wodociągi-Kanalizacja? konkurs ?Głośna Woda?. Chodzi o to, by przedsiębiorstwa wod-kan mogły pochwalić się lokalnymi akcjami edukacyjnymi skierowanymi do dzieci i dorosłych.

Szlachetne zdrowie,

Nikt się nie dowie,

Jako smakujesz,

Aż się zepsujesz.

Fraszkę Jana Kochanowskiego można byłoby odnieść także do wody i usług kanalizacyjnych. Dopóki woda dobrej jakości wypływa z kranu, a ścieki są odprowadzane, dopóty żyjemy, nie zdając sobie sprawy ze znaczenia tych usług. Przeciętny Kowalski docenia branżę wod-kan dopiero wówczas, gdy coś zaczyna szwankować. A przecież racjonalne korzystanie z zasobów wodnych powinno być kluczowe dla świadomego konsumenta. Temu właśnie służą akcje edukacyjne prowadzone przez przedsiębiorstwa wod-kan. 
Przykładem mogą być wycieczki pokazujące proces produkcji wody i uzdatniania ścieków oraz wpływ, jaki mają na środowisko nasze codzienne zachowania. W ostatnich latach misją przedsiębiorstw wodociągowych stało się propagowanie picia kranówki. W akcjach edukacyjnych podkreśla się to, że jest ona smaczna i zdrowa, a także iż picie kranówki ogranicza powstawanie kolejnych gór plastikowych odpadów. 
Dzięki naszemu konkursowi od lat obserwujemy rosnące zaangażowani...